Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Varför saknar många Audis läderklädsel eller sportstolar?  (läst 2790 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
Varför saknar många Audis läderklädsel eller sportstolar?
« skrivet: december 12, 2009, 11:19:34 »
Har kollat runt lite på Audi (inte för att jag skulle vilja ha en) och noterat att många nyare Audi saknar läderklädsel eller läderklädsel i kombination med sportstolar eller halvskinn/sportstolar? Jämför man det med begagnade BMW från 150.000 till 250.000:- klassen på begagnademarknaden kan man hitta hur många välutrustade Bimmers som helst, speciellt de med läderklädsel och sportstolar.

Kan det bero på att BMW-folket som beställer en ny bil har högre krav än Audis kunder?
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • Kön: Man
  • <>
SV: Varför saknar många Audis läderklädsel eller sportstolar?
« Svar #1 skrivet: december 12, 2009, 11:47:56 »
Nja, det beror nog bland annat på att Audis standardstol faktiskt går att sitta i. ;)

Sedan väljer många Audi som tjänstebil även i lägre prisklasser. Det går faktiskt att få in en A6 även i en 7,5 basbeloppsbudget och då får utrustningen stå tillbaka. De som väljer 5-serien istället misstänker jag har betydligt bättre utrymme i budgeten eftersom det inte är nära att den går in ens som snålutrustad.

Ytterligare faktorer åtminstone på 5-serien är skinnklädsel har ingått i paketutrustning som BMW har rabatterat väldigt mycket. Hos Audi kostar billigaste skinnklädseln 24.000kr och ingår inte i något paket.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad Supernova

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
SV: Varför saknar många Audis läderklädsel eller sportstolar?
« Svar #2 skrivet: december 14, 2009, 02:24:57 »
Jag var nära att köpa en A4 i årsskiftet 2006/7 och kollade på en Audi A4 2.0T quattro. Till just den bilen och motorn ( vet inte hur det är på andra alternativ) så fick man något som heter Prosport för en ganska låg summa pengar där ett par sportstolar ingick. Jag vet inte varför ,men jag kunde faktiskt inte se någon anledning att beställa läder till dom stolarna. Tyget var snyggt utfört och mönstret passade perfekt till omgivande paneler m.m. Audi är som bekant rätt ohotade vad gäller punkten materialval och inredning. Stolen var dessutom av nån "halv-recaro" typ , och är den i särklass bästa standardsportstolen jag hittat hos någon tillverkare. Läder passade liksom inte in i denna miljö, dessutom helt onödigt då tyget som sagt var noga utvalt. Läder är känns mer som något man köper för att tygerna är så jäkla fula och billigt utförda, som det är i 95% av alla bilar på marknaden, dock inte Audi generellt.

Reklampartners