Jag tar mig friheten att posta första projektet?

När jag var 19 år köpte jag mig en Bmw 320 E30 Coupe av min fars morbror. Denna bil har vart med i släkten ett tag och den är min första bil.
Efter föga 6 dagar så gick 1 ventil av och det vart sallad kvar inne i blocket.
Eftersom jag länge viljat mecka med bilar så tog jag tillfället och beslutade mig för att helrenovera bilen. Jag älskar verkligen E30 modellen också.
Denna bil har betyder ju lite för mig, det känns inte som det är en "sak" så att säga.
Jag har inga planer på att göra detta till en busbil heller, det vill jag inte.
Det kommer aldrig ner en turbo i denna bil heller.
På sin höjd kan jag tänka mig att stoppa ner en M50 motor senare pga driftsäkerhet.
Sponsorer jag haft påvägen är SCStyling , BLT Service.
Autoexperten har hjälpt till med otroligt bra priser också på delar. Stort tack.
Info:
Bil: Bmw 320 IK -88
Motor: Original M20B25 med lättat svänghjul ( 6kg )
Chassi: Supersport chassisats, Powerflex Bussningar, Allt rörligt nytt.
Drivlina: 318is bakvagn, Lamelldiff, Getrag 260
Färg: Porsche Carmanorot med "hemliga tillsatser"

Bromsar: Original. Nya rör m.m
Avgasystem: Eget snickrat 2.5tums system ( inte nöjd ).
Övrigt:
Allt som går att byta i slitage väg är utbytt.
Ex: Bärarmar, bussningar, motordelar, koppling, lager, bränslerör/ledningar osv.
Fram och bakvagn är blästrat och lackerat.
Motor lackerad.
Detaljer i motorrum lackerat
Kjolpaket specialbeställt ( Tack SCStyling )
Här följer lite bilder och text om det som har hänt till idag.Bilen vid inköp:
Här ser vi lite av vad som hänt:


Jag rev ur motorn efter några timmar:
Pallbocksräser:
Inhandla lite godis, Full powerflex rakt igenom
:
Hade lite problem med hjulbultar kan man säga.. :
Ungefär den rosten som fanns i underredet, väldigt fint skick i övrigt:
Blästrade bärarmar, smälter bussningar:
Den ska bli fin under också:
Riva lite mer:
Fjäderbenen vart fina tycker jag:
Jupp det vart helt underbart:
Sen vart det vinter och motorrenovering, stackars bil fick frysa:
Sprickor i M20 topp, inte allt för ovanligt:
Ett stycke topp, svettsad, planad, mirafräst, ny kam, nya ventiler, säten m.m:
Lite motordelar:
Förlovningsringar?:
Motorblocket vart lackat i nån bmw graphitgrå metallic:
Bmw 
Totalrenoverad M20 maskin redo för att stoppas ner:
Efter många timmars slipjobb:
I like it 

Att trycka ner en M20b25a SJÄLV i en E30 rekomenderas inte, men det går:
Hur vare nu allt skulle sitta?
Precis innan premiärstart av motorn:
Här finns det jobb kvar:
Jag får passa mig för farthinter:
Ungefär såhär långt har jag kommit idag, ca 1år och 7 månader sen start.
Nu väntar jag på tid hos lackerare för att lacka resten av bilen.
Tills vidare
