Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bimmerforum  (läst 3032 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Scheckheft

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 92
Bimmerforum
« skrivet: december 08, 2009, 22:14:48 »
Hej
Först och främst vill jag gratulera initiativtagarna till detta forum. Bra jobbat och det behövs verkligen ett alternativ till Autopower. Jag hoppas ni har uthålligheten så att sidan utvecklas och få fler medlemmar.
Jag reggade mig igår och ett tips direkt från min sida är detta: var mer källkritiska när ni publicerar material! Jag syftar på inlägget om pixelfel och länkar som leder till sidor med faktafel. Bli också mer tydlig med vad som är redaktionellt material. Är moderator lika med redaktör? Jag veta att det kan finnas en iver att fylla varje avdelning med inlägg men jag tror att ni vinner på att bearbeta och granska materialet. Det värsta som kan hända er att forummedlemmarna upptäcker faktafel. Det skadar er trovärdighet.
I all välmening.
Titta gärna på e34m5.se. Föredömligt vad det gäller bearbetning och granskning av material.
Mvh
Scheckheft

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
SV: Bimmerforum
« Svar #1 skrivet: december 08, 2009, 22:30:45 »
Kul att du har letat dig hit. Alltid önskvärt att ha personer med stort kunnande ombord, välkommen.

Att du kommer med synpunkter är ovärderligt. Vi tar till oss detta och ser till till att nivån höjs ytterligare ett snäpp.

Sedan instämmer jag i att e34m5.se ett föredöme i forumvärlden.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
« Svar #2 skrivet: december 08, 2009, 22:40:32 »
Välkommen, Scheckheft...!!

Tack för berömmet, vi tänker försöka hålla ut... ;D

Du har rätt i dina synpunkter när det gäller faktamaterial, vi har diskuterat frågan bland admins och moderatorer. I vår iver att lägga in så mycket faktamaterial som möjligt så smyger det säkert in några länkar som kan innehålla faktafel. Det bästa sättet för att eliminera det problemet är duktiga medlemmar som påtalar fel + att vi naturligtvis källgranskar allt material ordentligt.

Utloggad Scheckheft

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 92
« Svar #3 skrivet: december 08, 2009, 22:50:52 »
eloge till er som svarar direkt  :) Ibland är det så att "less is more" ;)
Mvh
Scheckheft

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
« Svar #4 skrivet: december 08, 2009, 22:54:45 »
eloge till er som svarar direkt  :) Ibland är det så att "less is more" ;)

Det är sant. Du har PM från mig.

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #5 skrivet: december 08, 2009, 22:57:14 »
Välkommen!

Jag tror Ghostrider har en viktig poäng, det bästa är om alla vi forumanvändare hjälper till att påtala fel så det kan åtgärdas. Vi har alla olika kunskap om olika modeller osv.

Personligen tycker jag att alla som har mycket kunskap om ett visst område är välkomna att dela med sig och skriva guider osv. Dessa kan sedan granskas och publiceras.
Driver webshopen www.carstuff.se

Reklampartners