Helt plötsligt en dag så var bilen död, fanns ström men startmotorn snurrade inte. Då jag ville testa om det fanns nåt enklare fel än startmotorn så hade jag bl.a. ute alla säkringar i bagage och kupé en och en och kollade om nån var kass. Hittade inget fel och plockade sedan av startmotorn som visade sig vara felet och en ny monterades. Plockade bara bort strömkabeln, i bagaget som gick till startmotorn så resten av bilen vara bara strömlös i någon minut och så här stod bilen i några veckor innan jag fick tid att skruva ihop den igen. På dessa veckor var jag ute och öppnade några av dörrarna vid några tillfällen och varje gång så sprutade det ut lite bensin ur den lossade bränsleledningen i motorrummet. Hade oxå problem med att få upp en ruta som var nere. Nu är den nya startmotorn på plats och den snurrar som den ska men bilen startar inte. Har även provat startgas men utan bättre resultat så verkar ju vara nåt med gnistan. Har provat två olika nycklar och motorn går runt men ingen antydan till att tända. Märkte även att ingen av rutorna går att höja eller sänka och speglarnas elinställning inte heller funkar. Står att det är fel på 4x4 systemet och jag ska köra försiktigt och till närmaste BMW verkstad omgående. Tror dock inte detta hindrar bilen från att starta. Några idéer?