Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw e90 fönsterhissen problem  (läst 3487 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mwjohnson

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Bmw e90 fönsterhissen problem
« skrivet: oktober 05, 2016, 18:39:51 »
Satt in bmw projectorer fram vid förar dörren batteriet hade tappat spänning pga haft lampan igång var dum o tog upp diverse rutor alla gick upp men när jag använde startkablar sen o bilen gick igång så fick jag varnings signal om att en fösterhiss var paj  3/4 funkar förutom den bakom förarstolen kan motorn ha pajat eller behövs det kanske omprogramera nåt hos bmw kanske nån kabel som släppte under mitt nu i efterhand onödiga ingrepp??? tacksamför svar

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: oktober 06, 2016, 08:34:10 »

Hej.

Du kan öppna dörrpanelen som har rutan som inte fungerar.

Kolla om det kommer ström till knappen, (den du trycker för att sänka ner eller ta upp rutan), om ja, kolla om när du trycker på knappen om det kommer ström till motorn.
Om det kommer ström till motorn och den inte fungerar då är den kass.

Ifall, kan tänka mig att en motor på skroten inte kosta så många kronor.
Hör gärna av dig. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Mwjohnson

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
« Svar #2 skrivet: oktober 06, 2016, 12:49:09 »
Har ström fram till motorn hela tiden men är väll nåt relä som ska få ström när man trycker på knappen men det kommer inge mer ström fram när jag trycker på nån av knapparna :/ kan det var kabelbrott tror du?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #3 skrivet: oktober 11, 2016, 07:57:41 »
Om du får ström hela tiden till motor och inte ström efter motorn när du trycker på knappen då är det motorn som är kass tycker jag.
Har du möjligheten att plocka bort motorn och testa den?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners