Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Oxfordgrön E38 hittad och köpt...  (läst 5381 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Oxfordgrön E38 hittad och köpt...
« Svar #15 skrivet: maj 26, 2016, 08:32:34 »
Precis samma problem som du beskriver med läckage Lasse, köpte en liten rulle med gummi skit som kan ersätta packningen. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
« Svar #16 skrivet: maj 31, 2016, 21:14:05 »
Kul att det ordnade sig. Vi kan ha en lokal E38-klubb här, för jag har också en som håller på att få sig en liten upplyftning. :)

Det är underbara bilar, snygga som sjutton och fantastiskt komfortabla.

Utloggad Thomas i Luleå

• Senior Medlem
  • Antal inlägg: 69
  • Kön: Man
« Svar #17 skrivet: maj 31, 2016, 21:59:20 »
Ja komforten och utseendet var mina ingångar till att det blev en E38, visst kan bränsleförbrukningen diskuteras men å andra sidan kanske man inte skall ha en 4,4liters eller större om det blir ett problem.
Karaktären hos åttan blir bara trevligare ju mer man lyckas utforska dess beteende, i mitt fall så är ju jag nybörjare så jag har många mil kvar att köra innan jag är lika hemma med modellen som jag är med 501/8an. :D

I fredags gjorde jag en lackrekond på hela bilen, horisontalytorna var i behov av omsor, å då fick resten hänga med. Jag tog någon bild men kulören är rätt svår att fota.

I morgon så blir det oljebyte i automatlådan, 15500 mil utan att ha fått ny olja tror jag inte är någon hitt. Det skall bli intressant å se hur filtret, magneter och olja ser ut, eller vågar man det.... :o ?

Reklampartners