Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Högt Halvljus  (läst 2115 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BMWSuper7

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Högt Halvljus
« skrivet: februari 15, 2016, 04:20:07 »
Mitt halvljus på min BMW 320 E91 2011 rör sig upp och ner när jag startar och är i rätt höjd när jag kör .Men efter ett tag så höjer det sig och bländar mötande trafik.
Är det något slags gyro som kontrolerar höjden på ljuset och var sitter det i så fall.
Ibland verkar det svänga upp och ner när jag kör med. :-[ :-[

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Högt Halvljus
« Svar #1 skrivet: februari 15, 2016, 07:55:16 »
Hej och välkommen på Bimmerpower.org. ;)
Tråkigt när det händer, att det rör sig när du starta är normal, det letar efter rätt ställning efter bilen belastning via nivåreglering men att det rör sig efter när du börja köra ska det inte röra sig.
Har för mig att det finns en givare eller nivåkännare till ljuset som ta hand om detta, kanske den som behöver kolla eller byta.
Kanske någon här som kan komma med specifika svar om det?
//Alain
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad BMWSuper7

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Högt Halvljus
« Svar #2 skrivet: februari 15, 2016, 20:09:00 »
Jag hittade både den främre och bakre givaren när jag drog ur kontakten på den bakre var den fuktig inv har sprayat den med elektronikspray och blåst ur den med högtrycksluft får se om den funkar bättre när jag åker till mitt nattjobb.
Tomas.

Reklampartners