Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Felkoder X6 2010  (läst 2241 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johanx6

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Felkoder X6 2010
« skrivet: februari 02, 2016, 18:51:03 »
Fick igår felkoder

6DEC aktiv styrning
 6EA5 Integrerat chassi management

Displayen i bilen säger

Driving stabilisation failure
 Active steering faulty
 DBC failure

Har laddat batterier och lyft av batteripol, inget hjälpte.
 Bilen säger också det är för mycket olja i motorn vilket det ej är.

Någon som har nån ide?           

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Felkoder X6 2010
« Svar #1 skrivet: februari 03, 2016, 07:03:05 »
Hej Johan och välkommen på Bimmerpower.org. ;)

Jag har letat som in i helsiket och inte lyckades att hitta någonting om dessa felkoder men vet att till exempel: på grund av lite is på fälgar bilen skaka och ger felkoder som inte har med saken att göra, (detta är bara ett exempel).
I vissa fall, det räcker inte att koppla av ett tag batteriet för att ta bort felkoder då du måste antigen har en felkodavläsare med återställning eller köra till en verkstad där de kan hjälpa dig.
Eller har vi kanske någon som vet lite om dessa felkoder?
Alain.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad johanx6

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
Felkoder X6 2010
« Svar #2 skrivet: februari 03, 2016, 11:09:10 »
Felet uppkom när jag kopplade på ett släp.
Jag har raderat felkoder med data men dessa 2 står permanent på och kommer tillbaka direkt bilen startas igen.

Jag har letet som en galning med Alvin men konstigt nog inte fått några svar...brukar ju alltid finnas nått lixom när man googlar.

Tacksam för all hjälp man kan få innan den åker in på bmw verkstad.

Johan

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Felkoder X6 2010
« Svar #3 skrivet: februari 03, 2016, 12:05:45 »
Glömde att säga en sak, jag hade några felkoder som jag ville själv raderar bort med en kompis felkodavläsare men det gick inte, eftersom jag bor Göteborg åkte jag till min verkstad (Schmiedmann) som förklarade att många apparater som säljs till folk inte kan ta bort alla felkoder, han kopplade sin apparat och tog bort allting, dessa konstiga felkoder inte kom tillbaka.
Kanske bra om du testa att göra så om inte någon här kan ge dig bättre förklarning om dina felkoder.
Ibland kan elektroniken uppföra sig på konstigt sätt.
Alain
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners