Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW bygger 9-serie  (läst 2445 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW bygger 9-serie
« skrivet: januari 10, 2016, 11:44:01 »
BMW bygger 9-serie
Nu ska det vara klart.
Brittiska bilmagasinet Car avslöjar att BMW gett grönt ljus för att börja bygga nya fräcka 9-serie.

Den nya lyxiga nya bilen ska i storlek placeras mellan dagens 7-serie och Rolls-Royce Ghost. Det brittiska Car Magazine påstår att BMW-ledningen efter mycket funderade bestämt sig för att börja bygga en större bil än 7-serie. Namnet 9-serie följer BMW:s namnstruktur någorlunda om vi antar att 9-serie blir en sedan snarare än en coupé.

Motoralternativen påstås bli en sexcylindrig bensinnare med plug-in-system, en dubbelturbo-V8:a samt en V12-motor på 650 hästkrafter.

Kan baseras på konceptbilen Gran Lusso Coupé

Hittills finns inga officiella bilder på nya 9-serie men 2013 visade BMW konceptbilen Pininfarina Gran Lusso Coupe och möjligen har BMW sparat de ritningarna.

Om BMW väljer sin vanliga väg så blir 9-serie i sin design mycket lik sina mindre syskon, i det här fallet 7-serie.

Enligt Car Magazine kan den nya bilen vara klar till modellåret 2020. Kanske vågar BMW berätta mer om den nya bilen redan vid bilsalongen i Detroit som öppnar på måndag.
Källa: http://www.expressen.se/motor/bmw-bygger-9-serie/
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
BMW bygger 9-serie
« Svar #1 skrivet: januari 10, 2016, 18:42:39 »
Snygg. Men den hade varit ännu snyggare utan de där jätteavgasrören och jättefälgarna.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW bygger 9-serie
« Svar #2 skrivet: januari 11, 2016, 08:24:23 »
Håller med, men också varför bygga en så fin vagn med bara två dörrar?
Om de vill bygga en sportlig vagn med två dörrar, det är lika bra att ta också bort baksätterna eller bygga en cabb. 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners