Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Varselljus i E31  (läst 2916 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad macgyvermika

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Kön: Man
Varselljus i E31
« skrivet: juli 08, 2015, 13:33:07 »
Jag personligen gillar att köra med "Pop-Up" strålkastarna nerfällda dagtid, tycker helt enkelt att bilen är snyggare så :)
Har dock fått en del helljusblinkningar från mötande bilister som inte gillar 5W glödet man kör runt med. Konstigt?

Kikade runt lite på world wide webb och hittade ett löjligt billigt knep att förvandla dessa svaga P-ljus till fullblods varselljus.
Utan ingrepp i bilen, med befintliga lampor och utan några som helst lampvarningar :D

Lampan som sitter monterad är av modell: 21/5w där endast 5w-delen används av bilen (vet inte vilka modeller som kan tända 21w delen, för alla kablar är ändå framdragna till lampan)
*Man tar helt enkelt loss strålkastaren (2skruv)
*Tar ut glödlampan
*Lödar ihop dom två polerna på lampans baksida, 21w+5w
*Återmonterar glödlampan och strålkastaren.
Vips, färdigt.

Köpte två nya glödlampor på Biltema för 16kr som jag lödade om, så helt gratis var det ju inte  ;D
Har även beställt diodlampor med samma sockel, har inte fått dom än dock. Men är lite osäker om jag ens gillar diodljuset på en bil från 1991 ::)

Hoppas detta kan komma till någons nytta.

Utloggad Tor

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 105
Varselljus i E31
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2015, 15:22:05 »
Perfekt!  :)

Diodljuset är jag dock starkt skeptiskt till. Är det riktigt vitt och inte blånyans kan det nog funka, men tror nog mer på glödlampsmodellen.
Tor Andersson
BMW M5 Touring -2008  
Garaget - Mina bilar.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Varselljus i E31
« Svar #2 skrivet: juli 08, 2015, 16:26:16 »
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Varselljus i E31
« Svar #3 skrivet: juli 09, 2015, 09:03:58 »

Bar tips det där! Känner fler som kör 850 med samma problem därmed kan jag tipsa dom om lösningen. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners