Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Byta interiörlister E60/61 LCI  (läst 3295 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tor

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 105
  • Kön: Man
Byta interiörlister E60/61 LCI
« skrivet: juni 09, 2015, 22:18:46 »
Har påbörjat byte av interiörlister på M5an.

Listerna i dörrarna har jag listat ut hur man gör (sjukt jobbigt, där man man måste ta loss dörrsidan, jämfört med E39an där man gör det på 3 min per dörr)
Även stora panelen över instrumentbrädan har jag löst.

Hur tar man loss resten?

På vänster sida om ratten, runt luftutblåset?
Under kilmatorn vid askoppen?
I baksätet vid cigguttagen?

Tor Andersson
BMW M5 Touring -2008  
Garaget - Mina bilar.

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
« Svar #1 skrivet: juni 09, 2015, 23:34:46 »
Wow, är det besvärligt på E60/E61? Jag trodde det var samma princip som på E39 - alla dekorlister är ju bara dittryckta med clips, busenkla att lossa.

Ledsen att jag inte kan hjälpa av egen erfarenhet (har ingen E60), men jag hittade detta på y-tuben:

https://www.youtube.com/watch?v=UzvDYNTSpVo

Utloggad Tor

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 105
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2015, 12:34:35 »
Wow, är det besvärligt på E60/E61? Jag trodde det var samma princip som på E39 - alla dekorlister är ju bara dittryckta med clips, busenkla att lossa.

Ledsen att jag inte kan hjälpa av egen erfarenhet (har ingen E60), men jag hittade detta på y-tuben:

https://www.youtube.com/watch?v=UzvDYNTSpVo

Jo det sitter "taggbrickor" på baksidan av dörrsidan som måste bändas lös från insidan av dörrsidan.

Hittade också det klippet igår kväll, borde vara samma förfarande på LCi även om det ser lite annorlunda ut.
Tor Andersson
BMW M5 Touring -2008  
Garaget - Mina bilar.

Reklampartners