Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M5  (läst 4628 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
BMW M5
« skrivet: maj 06, 2015, 20:43:14 »
Ovanligt fin Le Mans blå metallic BMW M5 facelift tillverkad 2000-10-09 ca. 13 300mil. Välutrustad, se lista nedan.Vanos renoverad och uppdaterad till senaste specifikationer, inget skrammel varken varm eller kall. Inga vibrationer eller missljud och väldigt tight i chassie och drivlina.

Helt original utan eftermarknadsdelar och helt rostfri. Servad enligt service-indikator och olja bytt av mig varje år oavsett miltal. Castrol TWS 10w-60, då det är den BMW rekommenderar. När det gäller inspection I och II så finns det i serviceboken när det är gjort (enbart auktoriserade BMW-verkstäder), jag har inte sett någon anledning att göra det oftare än service-indikatorn har sagt och med dom blygsamma mil jag har använt bilen så har det inte varit aktuellt.

Jag köpte bilen i Augusti 2010 för 159 900kr. Köpehandlingar på det finns. Kopplingen är bytt i vid 11700mil, kvitto finns på detta. Det är en importbil, 2004 den kom till Sverige. Den här har 6 tidigare ägare inkl. bilhandlare (I Sverige). Pärm med diverse kvitton och handlingar medföljer. Registreringsnumret är WFO197.

Däck i originaldimension 245/40 18 fram och 275/35 18 bak. Good Year Eagle F1 runt om, helt nya fram. Fälgarna är i ovanligt bra skick, minimal skada på en fälg.

Värt att veta
Skinnet är lite torkat på översidan av ratten.

Klarlacksläpp på handbromshandtaget.

Mindre pixelbortfall i display, ny bandkabel som ska vara problemet medföljer.

Låsknapparna kärvar en aning så alla knapper åker inte ner/upp varje gång man låser/låser upp. Är enligt Google ett vanligt fel och rengöring och smörjning av mekanismen löser problemet.

Utrustningslista

VIN long  WBSDE91050GJ20706
  Type code  DE91
  Type  M5 (EUR)
  Dev. series  E39 ()
  Line  5
  Body type  LIM
  Steering  LL
  Door count  4
  Engine  S62
  Cubical capacity  5.00
  Power  294
  Transmision  HECK
  Gearbox  MECH
  Colour  LE-MANS-BLAU METALLIC (381)
  Upholstery  PRAEGELEDER/LE-MANS-BLAU (O5LB)
  Prod. date  2000-10-09

Order options
  No.  Description
  265  TIRE PRESSURE CONTROL (RDC)
  403  GLAS ROOF, ELECTRIC
  416  SUNBLINDS
  428  WARNING TRIANGLE
  508  PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
  609  NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
  620  VOICE INPUT SYSTEM
  629  CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT
  672  CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
  801  GERMANY VERSION
  863  EUROPE/DEALER DIRECTORY
  879  GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
  915  BODY SKIN CONSERVATION, DELETION

Series options
  No.  Description
  210  DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
  216  SERVOTRONIC
  249  MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
  302  ALARM SYSTEM
  423  FLOOR MATS, VELOUR
  430  INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
  459  SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
  488  LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
  494  SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
  500  HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
  520  FOGLIGHTS
  522  XENON LIGHT
  534  AUTOMATIC AIR CONDITIONING
  548  SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
  555  ON-BOARD COMPUTER
  710  M LEATHER STEERING WHEEL
  775  INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
  785  WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
  851  LANGUAGE VERSION GERMAN

Information
 No.  Description
 415  SUNBLIND FOR REAR WINDOW
 473  ARMREST, FRONT
 602  ON-BOARD MONITOR WITH TV

Blocketannons med kontaktuppgifter m.m: http://www.blocket.se/vi/60332866.htm
Mer information och bilder i min projekttråd här: http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=2882.msg18741#msg18741

Skynda er, innan jag ångrar mig.  :(

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
BMW M5
« Svar #1 skrivet: maj 07, 2015, 18:56:51 »
Lite nya bilder:

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
BMW M5
« Svar #2 skrivet: maj 07, 2015, 21:17:10 »
Den har tvåfärgad blå inredning också vad? Kul kombination tycker jag -- lägg ut bilder på inredningen föreslår jag. Snygg bil!!

Det finns de som vill ha helsvart eller helgrå inredning, men de skulle aldrig ha mod att köpa en M5 ändå. De snackar om M5, men det blir en Volvo med 1.3-liters diesel, helgrå inredning och plastmattor för dem ändå. :)

Här är härlig bilporr; en bil med samma färger som din som genomgår en brutalt snygg polering av någon som verkligen vet vad han gör: :)

http://www.detailingworld.com/forum/showthread.php?t=239097

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
BMW M5
« Svar #3 skrivet: maj 07, 2015, 22:26:31 »
Jo den har tvåfärgade inredningen blå/svart. Jag var faktiskt en av dom som absolut ville ha svart inredning.  ;D Men den här bilen uppfyllde alla mina andra önskemål så det var bara att vänja sig. Och det måste jag säga att jag gjorde, minst sagt. Skulle tycka det var tråkigt med helsvart nu faktiskt.

Men jag har haft väldiga problem med att fota inredningen så den ser bra ut. Vet inte varför det är så svårt, men den ser helt enkelt mycket skabbigare ut än vad den är. Jag har skickat bilder på inredningen till dom som varit intresserade. Så blir mina bilder:

Det har varit ett väldigt stort intresse på den iaf, jag ångrar lite att jag inte tog till mer i pris, hehe.

Lite annan puts på den där i länken, -jävligt bra jobbat av dom!  :o

Jens Larsson

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
BMW M5
« Svar #4 skrivet: maj 08, 2015, 07:51:02 »
Kul, och snygg tycker jag. Jag raljerar lite med flit - alla vet ju att smaken är olika, och dessutom så kan samma person ändra sig och plötsligt vilja ha något annat. Helsvarta inredningar är ju faktiskt alltid "rätt" - det finns nog ytterst få som skulle invända mot en sådan.

Men det är kul med lite udda varianter också, tycker jag personligen. BMWs färgvale på den tvåfärgade M5-inredningarna kan ju diskuteras: klarröd, klarblå eller klargrå? :) Jag hade gärna sett en ljust beige/svart tvåfärgad, eller något annat än de där klara grundfärgerna - det är väl egentligen bara klargrönt som saknades (RGB).

Men de färgstarka inredningarna vinner i längden tycker jag, även om man kan bli lite förskräckt första gången. Min egen är ju röd/svart och jag tycker din blå bil med blå inredning är snygg.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
BMW M5
« Svar #5 skrivet: maj 08, 2015, 09:43:00 »
Den är så vacker! Hoppas att det är en Bimmer medlem som köper den. ;)
Din M5 var ju som din bebis och nu säljer du den? :(
Det kommer att kännas tomt i garaget, eller?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
BMW M5
« Svar #6 skrivet: maj 09, 2015, 14:36:42 »
Tomt i garaget/garagen blir det aldrig Alain ;) ;D

Flera seriösa spekulanter har varit intresserade. Men tyvärr som förväntat väldigt många jobbiga människor. Lovar i princip att dom ska ha den, ska köra långa sträckor för att kolla på den, men får "förhinder" i sista stund. Eller slutar att svara i telefonen helt enkelt. >:(

En mycket trevlig och seriös spekulant som jag pratade jag en hel del med fick också förhinder(frugan bromsade leksakskontot), men det var fullt förståeligt och han lovade inte heller något som han inte höll. Han gjorde även en Carfax-kontroll (Tack för det!) på bilen som han skickade till mig. Jag har den på PDF för den som är intresserad.

Det ser OK ut men det "rykte" jag hörde efter jag köpt den visade sig stämma. Den har varit stulen en gång 2005, står inga mer detaljer om det. Lite bittert, men det är 10 år sen och jag kan hitta några spår av eventuella skador efter det. När det gäller antal ägare i Sverige så är det flera bilhandlare, ägaren innan mig hade den också runt 5år.
Så det är ingen bil som "hoppat" mellan olika ägare.

Jag lär ju kanske få ångra att jag delar av mig med det mindre bra som finns med bilen och dess historia, men det är fortfarande den mest prisvärda som finns till salu vågar jag lova.
Jens Larsson

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • www.sttemtec.com
BMW M5
« Svar #7 skrivet: maj 18, 2015, 19:12:48 »
Nu är den såld efter mycket om och men. Lite trist, men samtidigt intressant att börja jaga något nytt!   :)
Jens Larsson

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
BMW M5
« Svar #8 skrivet: maj 18, 2015, 23:46:26 »
Inte vet om man ska gratulerar eller beklaga sorgen men kan förstår om det kan kännas tyng att blir av med den.
Vad blir ersättningen?
Är han medlem här på Bimmerpower?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners