Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Trimma M62TU44? kompressorkit?  (läst 1933 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kazem

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Kön: Man
  • Bmw 740 M62TU44
Trimma M62TU44? kompressorkit?
« skrivet: februari 25, 2015, 15:17:01 »
Hej

Jag har en 740 -00, och vill ha lite mer krut i den. Det ska tydligen inte vara särskilt svårt då den är "strypt ifrån fabrik"
4,0 och 4,4 har samma effekt på pappret.

Någon som har några tips eller moddat själv?
Jag tänkte börja med att byta till 4,0:ans insug. Har kollat runt lite efter headers etc. Supersprint har en variant som är delad vilket underlättar vid montering men priset är inte billigt.

spjällhus - vet att en del med 735 har monterat spjällhus ifrån 740. Någon som vet ifall m60 har större än m62? Vad jag vet så sitter det elektroniskt gasspjäll på m62tu44 medans m60b40 har mekaniskt?

Chiptrim - enligt itsfun.se så får man en ökning från 286hk-310hk för 5900:-, någon som har chippat sin bil?

Montera kompressorkit har varit tanken ifrån början. Och då får man ju större spridare+ programvara och så med. Men Ess ska ha drygt 6500$
och då landar man på 411hk.

Ifall det är någon mer som eventuellt är intresserad av ett kit så går det nog att förhandla ner priset ju fler kit man beställer. annars finns ju vf engineering och DINAN också...

Tips, idéer, funderingar?

Bmw 4 Life

Reklampartners