Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
BMW 525i E61 -05 Farthållare

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 525i E61 -05 Farthållare  (läst 2865 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad viggeborn

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
« skrivet: oktober 27, 2014, 11:49:36 »
Tjenare.
Har lite problem med min farthållare eller ja något dummar sig mot farthållaren i alla fall.
Vill kolla om de är någon som känner till detta eller liknande.
Då jag har haft dessa problemen har de varit upp till 120 km/h om jag sätter den på 120 har de alltid funkat.
Ofta får jag stänga av och sätta på farthållaren ett par gånger så kommer den igång.
Motorlampan är Kamaxellägesgivaren eller vanos ventiler.
Jag bifogar en film för att visa felet.

Farthållare BMW E61 -05

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: oktober 27, 2014, 13:27:03 »
Verkar som att problemet med motorlampa har blivit dagens bröd på många modeller. :(
Vet du om problemet med farthållare och motorlampa kom samtidigt?
Tråkigt men motorlampa kan vara problem med dåliga stift, tändspole, vevaxel/kamaxelgivare, spricka under bälgen mellan LMM och insug, LMM, vaccumslangar, lambdasondgivare eller till och med vevhusventilationsventilen.
Har du möjligheter att läsa felkoder?

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad viggeborn

• Junior Medlem
  • **
« Svar #2 skrivet: oktober 27, 2014, 15:20:09 »
Motorlampan tror jag är Vanos CAM control.. Kamaxellägesgivare är bytt 2A82 (Inlet VANOS variable CAM control) Och på alla sidorna jag har läst om de så är de byta Vanos ventilerna på in och utloppet

Utloggad viggeborn

• Junior Medlem
  • **
« Svar #3 skrivet: oktober 28, 2014, 07:15:23 »
Märkte ett nytt fenomen nu på morgonen när jag åkte och skulle använda farthållare. Börjar den göra som den gör på videon och jag ger lite gas så har den slutat dom gångerna jag försökt

Reklampartners