Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M3 cabriolet  (läst 2262 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW M3 cabriolet
« skrivet: november 24, 2009, 12:01:58 »
230 kg mer än coupe

Om BMW tog inte bra att presentera sin nya modell över de senaste Detroit visar, är det verkligen inte av rädsla för att se ovälkomna. Tvärtom! Det måste sägas att den nya Coupé Cabriolet den tyska märket har verkligen något att locka kunder av rika amerikaner och européer ... för den delen. Börjar med en uppriktig tittar framgångsrik, som tydligt visar de ingredienser som redan är framgångsrika i kupén. Den verkliga nyheten är egentligen dess infällbar hardtop, eftersom det helt enkelt första gången en M3 Cabriolet är utrustad (de 3 föregående generationer använde ett kapell). Den består av tre delar och veck i stammen i 22 sekunder. För övrigt har två störtbågar gjort sitt utseende bakom baksätet medan kroppens struktur och krängningshämmare har de stärkts. Resultat, den vackra visar 230 kg på balansen än coupe version, eller 1 810 kg. En överviktig vilket är en minskning av prestanda, t.ex. med 5,1 sekunder för att gå från 0 till 100 km / t när det bara skära av 4,8 s ...

En ny ruta 1st World

Om motorn inte ändras och förblir V8 4,0 420 hk, växellådan i den nya M3 Cabriolet är dock unik. Det är verkligen en tenn robot och 7-växlad med dubbla kopplingar. Dubbade M DKG, skulle senare bli den första i världen att stödja en regim på 9 000 rpm. En vacker roman, som finns också på coupe och sedan, som gör att ägarna gärna gå och få rapporterna utan omlastning. Detta leder inklusive 2 tenths tjänat på utövandet av de 0-100km / h, 5,1 sek för M3 Cabriolet försedd med den berömda boxen, mot 5,3 sekunder för samma BMW med en manuell växellåda med 6-växlad. Det kommer också att ha en positiv effekt på konsumtionen välutrustade, kommer det tyska konvertibla aptit går från 12,9 till 12,3 l/100 km. Slutligen noterar att precis som den föregående generationen av växellådan används på M3 erbjuder M DKG sändning 11 program av beteende och funktion "launch control" för att optimera stillastående start.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

M3Power

• Gäst
SV: BMW M3 cabriolet
« Svar #1 skrivet: december 07, 2009, 20:25:13 »
Snygga bilder av en snygg bil!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: BMW M3 cabriolet
« Svar #2 skrivet: oktober 12, 2010, 10:43:49 »
Håller med,  8) men inte sett nånt än på Svenska vägar.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners