Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Kalla fakta - Bilverkstäder fuskar med service  (läst 2396 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Kalla fakta - Bilverkstäder fuskar med service
« skrivet: oktober 22, 2014, 13:57:52 »
Nån som såg programmet igår kväll? 7 av 8 verkstäder klarade inte testet, den som klarade är Solna Bilteknik vilket förvånar mig med tanke på alla klagomål de har på nätet.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: oktober 22, 2014, 15:10:56 »
Kolla på den, det var rätt bra gjort av TV4:
http://www.tv4.se/kalla.../klipp/kalla-fakta-del-5-2995782
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Sv: Kalla fakta - Bilverkstäder fuskar med service
« Svar #2 skrivet: oktober 22, 2014, 15:33:10 »
Alain: Jag såg programmet igår, tycker det är bra att detta kommer fram :)

Ontopic: Det var en massa fel som inte åtgärdades vilket är allvarligt. Speciellt bromssystemet. Sen var det en verkstad som monterade luftfiltret slarvigt. Att ta betalt för nåt som inte är lagat är väldigt allvarligt, de lurar kunderna medvetet bara för att tjäna pengar.

Är det bara jag som reagerar på att Solna Bilteknik klarade testet? Kollar man på recensionerna på reca.se så är det många klagomål de har.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • Kön: Man
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
« Svar #3 skrivet: oktober 22, 2014, 18:54:12 »
nja va lite tillgjort själva programmet lite väl anti bilverkstad om man säger så, jag som dom flesta vet nu har jag öppnat en egen verkstad mest pga. att ja inte tyckte om att inte få göra rätt ifrån mej, oändliga stressandet, tjötandet allt skall göras fort och pengar skall tjänas in.
men måste säga att kunder är inte lätta att handskas med, ingen förstår att tid kostar pengar och att "titta snabbt" , "det är bara..." mm. kostar också.
uppsmörjning av trasig bromsok som var i programmet fungerar inte och det kan ingen riktig mekaniker stå för, att renovera bromsok i dagsläge är dyrare än att köpa nytt, renoveringsatser är för hemmamekaniker.
om reparation överskrider 50% av bilens värde är vi som yrkesmänn tvungna att meddela kunden men om kunden vill byta bromsok på en gammal volvo för 6500 och bilen är knappt värd det är det upp till kunden att avgöra.
-= BMW =- Just Real Power

Reklampartners