Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Autopower  (läst 5958 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 931
  • Kön: Man
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Autopower
« skrivet: september 27, 2014, 14:28:44 »
Alltså ett av dom sämsta forumen som finns måste va autopower så fort man vill hjälpa nån och råkar nämna tex Vtech så raderas det på en gång... så jävla  bedrövligt dåligt och dom kallade moderatorerna måste ha vaknat på fel sida och dom kan inte ens bemöda sig med att svara och Medela varför det togs bort...
Och blir man minsta irreterad  blir man bannad från forumet.....
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
Autopower
« Svar #1 skrivet: september 27, 2014, 18:03:03 »
Du är inte den första som upplever dåligt bemötande från AP. Jag har suttit löst där några gånger och fått inlägg raderade utan att det varit relaterat till något företag utan att jag varit kritisk.

Samtidigt så kan det vara känsligt med att nämna företag och varumärken om man har en policy som inte tillåter "marknadsföring" av produkter/tjänster. Det kan t. ex. vara i konflikt med sponsorer man har till forumet. Jag vet inte hur APs policy är här, men jag har respekt för att man inte vill att företagare ska smyga in sin produkt/tjänst eller företag i vanliga forumtrådar.

När du uppenbarligen är kopplad till ett företag du nämner så kan det tolkas som marknadsföring och det tas väl troligen bort därför. Jag tycker inte att det är rätt, men är det deras regler så är det så det är.

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Vtech Tuning
Autopower
« Svar #2 skrivet: september 27, 2014, 20:52:36 »
Då det märkligt att det går bra att nämna bla ess Tuning  men så fort jag vill hjälpa nån som  har problem då blir man bannad... du tusan för AP
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Autopower
« Svar #3 skrivet: september 28, 2014, 05:51:42 »
Ap har en diktatur sätt att hanterar trådar och medlemmar som råkar skriva vad de tycker om Ap eller som du som skrev om Vtech för att hjälpa en medlem,  dem inte bryr sig eller om vad medlemmar tycker.
Meddela medlemmar om varför de stängde av en tråd är inte i deras intressen, vågar du protesterar då blir du avstängt därifrån.
Många medlemar har lämnat Ap vid sidan om juste på grund av deras beteende.
Du känner lite Erik som ibland kommer till BMW träff, han är en av deras Crew som tycker om sitt jobb som Crew, du kanske kan prata med honom.
Här kan man läsa lite om Ap Sverige AB: http://www.solidinfo.se/foretag/autopower-sverige-ab/ekonomi

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad MrDanne

• Trusted Member
  • Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 42
Autopower
« Svar #4 skrivet: september 28, 2014, 12:13:51 »
Ja, finns ingen anledning att posta något på AP... Sidan/forumet är ju byggt på 1990-talet och känns som om moderatorerna är från en diktaturstat samt att man inte kan posta bilder i forumet.
Dom skulle verkligen behöva tänka igenom sin strategi.

Men, BimmerPower finns ju!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Autopower
« Svar #5 skrivet: september 28, 2014, 23:53:44 »
Håller med dig MrDanne!
En del har försökt att hjälpa Ap i mitten av 2009 med idéer om att uppdaterar Ap på alla sätt och vis, Ap Crew tog bort många inlägg och trådar, därefter de raderade bort medlemma som deltog i diskussioner, jag är en av dem.
Därefter startade Bimmerpower.org som är mycket trevligare och klart att Ap blev inte glad, dem till och med banade ordet Bimmerpower i deras forum men medlemmar är inte duma och vet att vi finns. ;)
Tack till alla som är med här på Bimmerpower.org. 8)   
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Vtech Tuning
Autopower
« Svar #6 skrivet: september 29, 2014, 16:56:37 »
har till och med fått mail från några som är reggande på ap och undra vart jag tog vägen dom hade fått ovärderlig hjälp av mig och bett dom regga sig här istället :)

Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Autopower
« Svar #7 skrivet: september 29, 2014, 19:59:37 »
Bra att dem söker dig, det visar deras intresse och bra att du hänvisar hit på Bimmerpower. ;)

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
    • www.e28klassiker.se
Autopower
« Svar #8 skrivet: september 30, 2014, 11:35:31 »
Har också suttit löst en gång...och i framtiden så hänger säkert AP på en skör tråd om de inte gör en förbättring av sidan.
Har tidigare varit betalande Pro men inte numer sedan en längre tid.
Inte en krona kommer jag att betala för detta uråldriga sida som inte har sett en uppdatering på år och dagar.
Det är en kort tidsfråga att jag lösgör mig från AP.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Autopower
« Svar #9 skrivet: oktober 01, 2014, 09:42:49 »
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ta betalt från medlemar på Bimmerpower för att kunna skicka ett medelande till en annan medlem eller blockerar från att se delar i forumet eller blockera att skriva namn från en annan forum som dom gjorde med Bimmerpower, idiotisk!

Utloggad jesseboy73

• Senior Medlem
  • Antal inlägg: 99
Sv: Autopower
« Svar #10 skrivet: oktober 01, 2014, 17:30:28 »
Efter att ha utvärderat båda vill jag säga fölhande:
Här är det väldigt mkt trevligare och mer familjärt. Keep it up!
Om man däremot vill sälja/köpa en bil eller delar känns det mer självklart på AP än här.
Kanske för att jag numer använder mobilen, men det kändes enklare och mer iögonenfallande på AP.
I övrigt lyckönskar jag er, ett mkt bra forum.
/j

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Autopower
« Svar #11 skrivet: oktober 01, 2014, 18:23:23 »
Tack så mycket Jesseboy!
Vi försöker att göra det som behöver så att medlemmar kan trivas här på forumet men om du tycker att vi kan göra en del för mer trivsel är det bara att säga till.
Tack för din åsikt! ;)

Utloggad MrDanne

• Trusted Member
  • Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 42
Autopower
« Svar #12 skrivet: oktober 14, 2014, 19:34:20 »
Har också suttit löst en gång...och i framtiden så hänger säkert AP på en skör tråd om de inte gör en förbättring av sidan.
Har tidigare varit betalande Pro men inte numer sedan en längre tid.
Inte en krona kommer jag att betala för detta uråldriga sida som inte har sett en uppdatering på år och dagar.
Det är en kort tidsfråga att jag lösgör mig från AP.

hehe, jag blev utkickad därifrån förra veckan. Kritiserade AP och kallade moderatorn för Kim Jong Un och att dom körde Nordkoreafasorner på forumet och användarna :)  Alla mina inlägg och allt blev raderat...
Det är ju sant iofs.
Jag har även skickat ett mail till forum@autopower.se , men har som väntat inte fått något svar alls.

Citera
Hej

Jag måste bara fråga varför ni är så rädda för att man länkar till andra forum eller hemsidor?

Är ni nån sorts diktatur på Autopower?

Sen, varför kan man inte posta bilder i forumet?? Det är enligt mig en basgrej man har i ett normalt forum. Även citera andra inlägg så man fattar vad som hör ihop.

Som sista grej, är det inte dags att uppgradera hemsidan till något lite mer modernare?

Är riktigt tråkigt att ni heller inte våga diskutera förbättringar eller ta kritik eller sånt i forumet.

Normala forum anser att sånt är bra och lyssnar på sina användare, ni gör det tydligen inte.

Verkligen patetiskt det är...
Jag har dock hittat ett alternativforum och slutat använda er sida, men ville svara på ett inlägg nu och fick säkert skriva om inlägget 3 ggr, men det togs bort på en gång... Helt i stil med Autopower-diktatur.

Hade jag haft ett företag hade jag välkomnat kritik och hur jag kan förbättra mitt företag så att kunderna blir glada, har man nöjda kunder så får man en bra vinst och ett bra rykte, Autopower har helt klart inte dessa ambitioner utan man vill mikrostyra sina kunder att göra som dom vill.
Hoppas dom går i konkurs snart.

Bimmerpower har rätt inställning och kan bara bli bättre.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Autopower
« Svar #13 skrivet: oktober 14, 2014, 21:37:27 »
Man kan förstår att du är besviken och jag är säkert på att det är likadant för alla som har vart medlem på AP på flera år som kom med idéer om förbättringar och därefter blev avstängda utan vidare.
Tänk att ordet: bimmerpower är banad från deras ordlista, ingen kan skriva det på AP
Att dom svarar på din @ kan du glömma, Tyvärr är det inte i deras politik att bry sig om vad tycker medlemmar.
Tack för dina sista ord "Bimmerpower har rätt inställning och kan bara bli bättre."
Vi försöker att vara så mycket trevliga mot vara medlemmar, det kallas respekt. ;)

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • Vtech Tuning
Autopower
« Svar #14 skrivet: oktober 15, 2014, 21:16:14 »
blev också utkastad för att jag hjälpte massa folk att spara pengar och det stod en liiiiiiten ynka text i min personliga signatur  Mvh Christer Vtech Tuning Göteborg

bedrövligt
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Reklampartners