Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Brända projektorer till mitt Xenonljus  (läst 8525 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Brända projektorer till mitt Xenonljus
« Svar #15 skrivet: oktober 11, 2014, 19:34:47 »
Bra att din son hittade det, kan tänka mig att du är glad.
Var hittade din son dom nya, det kan komma till pass ifall att någon raka på samma problem.
Trevlig helg! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Riggan

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
« Svar #16 skrivet: oktober 11, 2014, 22:03:31 »
Ja, nu har klumpen i magen släppt. Det tog oss knappt 4 timmar att göra det. Men det var ju första gången och vi visste först inte vilka verktyg vi behövde. Nästa gång går det fortare för oss. Nu är vi ju varma i kläderna, ler.   Men det var bra att vi var 2 för det var knöligt att få ur strålkastarna. De var inte limmade men en hel del plastklipps som vi fick ta det försiktigt med så de inte gick sönder. Det hade aldrig gått att renovera dessa halvljusreflektorer eftersom de är i plast och helt bruna och spruckna inuti. Bilen har gått 15.600 mil. Så nu kan jag köra på länge om jag inte byter bil så småningom när jag hittar det jag vill ha. Har ju sportstolar som är skitsköna och motorvärmare är ett krav på bilen.
Jag vet inte var sonen köpt dem. Han brukar skicka efter delar från olika länder och har ett litet hobbyföretag och köper hem åt andra också. Så är det någon som är intresserad och behöver nya reflektorer så kan de höra av sig till mig. Det var intressant att få vara med och fixa lyset. Nu vet jag ju hur man gör.

Utloggad Riggan

• Junior Medlem
  • **
« Svar #17 skrivet: oktober 15, 2014, 21:17:10 »
Hej igen. Jag var ute och körde i mörkret i förgår. WOH,...... nu har jag ju helt nytt halvljus. Om det är någon som har samma problem med brända reflektorer så hör gärna av er direkt till mig. Sonen har impoterat dem och milde så billigt  i stället för att köpa begagnade på skroten. ;)5 Inte var det så svårt heller. Men 4 händer är det bra att ha.
Ha en trevlig kväll.

Utloggad Riggan

• Junior Medlem
  • **
« Svar #18 skrivet: november 30, 2014, 12:13:42 »
Gomiddag. Läste på ett annat forum idag att även metallreflektorer drabbas av att förkromningen släpper och de blir grå och lyser dåligt. Enl. BMW är det bara vi med plastreflektorer som drabbas men det stämmer inte då.
Jag tycker det är en skamfläck att vi inte kan beställa enbart halvljusreflektorerna till våra bilar i Sverige. Vem vill lägga 22.000:- på BMW:s verkstad för att köpa rubbet. De finns ju att köpa på internet för en spottstyver.
Jag är helnöjd med mitt lyse nu.
Ha en skön 1:a advent
Riggan

Reklampartners