Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Köptips på BMW m5 e60  (läst 2611 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jevaa23

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
Köptips på BMW m5 e60
« skrivet: april 01, 2014, 18:12:29 »
Hej tänkte ifall man kan få några vettiga råd och tips på vad man ska se upp med och all viktigt som man ska veta när man söker efter en sådan bil

Tack på förhand

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Köptips på BMW m5 e60
« Svar #1 skrivet: april 01, 2014, 21:16:26 »
Hej Jevaa! välkommen på BimmerPower.org

Kolla under lister som går runt bakluckan, ofta gömmer sig lite rost även under alla andra lister där det kan komma vatten, ofta man tror att dessa är täta men ofta är det inte.
Kolla oljenivån i växellådan och hur är oljan.
Kolla senast service med vad är det som är gjort.
Kolla hur är bromsskivor (inge repor).
Finns säkert mycket mer.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Jevaa23

• Junior Medlem
  • **
Köptips på BMW m5 e60
« Svar #2 skrivet: april 01, 2014, 21:38:47 »
Tack för svar är det något mer man kan kolla vid ev samtal med bilförsäljaren vad är mest pålitligt köpa blocket privat eller bilförsäljare , är det något att lita på garanti 3-6månader
Undrar också ang växellådan ska det finnas motor slitage likt växellåde delar som ska vara helst bytta vid ett specifikt antal tusen mil? Vad är rätt pris för en m5 år 05-06 samt finns det några vettiga ute ?
Dom är ju svårsålda bilar trots allt är det ekonomisk kris ;) ::)

Samt vad är detta för färg i fälgar någon som vet tyckte om kombinationen dock är jag helst ute efter ljus inredning svart känns gammalmodigt även standard

Utloggad HD91

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 269
  • Kön: Man
    • www.m5portal.com
Köptips på BMW m5 e60
« Svar #3 skrivet: april 02, 2014, 08:16:09 »
Kopplingen ska du kolla noggrant om bilen inte är en extrem lågmilare. Den brukar vara det första dyra som havererar. När det sker är beroende på körsätt, jag har sett allt från 6000-12000 mil på svenska bilar. Det jag erfarit efter kontakt med diverse E6X M5-ägare är att det är mycket elfel på dom. En bekant som driver verkstad har haft flera kunder med bekymmer innefattande felkoder, varningslampor osv.
Är det något specifikt exemplar du söker information om kan du ställa en fråga i M5-forumet på M5Portalen (se min signatur).
M5 informationsportal & statistik E28 E34 E39 E60 F10
http://www.m5portal.com
M3-forum och informationssidor http://www.m3portal.com

Utloggad Jevaa23

• Junior Medlem
  • **
Köptips på BMW m5 e60
« Svar #4 skrivet: april 02, 2014, 22:59:08 »
Hdn1 tack för svar ska man ha 2 st forum ? Vilka på blocket är så att säga ärliga och sist men inte minst värda och hållbara , hade varit tråkigt och köpa sig en och på kort tid redan besöka verkstad förstår att man inte kan undvika sådant men åtminstone försöka

Reklampartners