0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om motorn går sämre när du koppla bort LMM då är det inge fel på den, problem med den hade vart om motorn inte hade reagerat.Tänker på tändspole, när en sådan är sjuk då motor hacka sig och dra mer bensin.
Hej! Felkoden på kamaxellägesgivare borde ha direkt samband med själva givaren, kolla kablarna från kabelstycke till DME ifall det är kabelbrott och eller ärgade kontakter eller liknande.Nästa steg borde vara om kedjan inte är sliten så att givaren läser fel på kamaxeln.Konstig motorgång kan man få om tex. Luftbälgen mellan lmm och insuget är pajj då kan man få misstängningar och annat skumt.Sedan är tändspolen oxå en grej som går på 4cyl e36/46.Dvs. Orsakerna kan vara många så jag tycker att nån kunnig borde kika på bilen.
Du behöver inte alltid anlita BMW, det finns alternativa verkstäder! Kolla insugsläckage och kablarna till kamaxellägesgivare.
ja Alain inget vanligt men inte omöjligt... men om man mäter kablarna måste man ta ut DME och mäta från databoxen till givaren och då borde man också se hur kontakterna och allt ser ut i databoxen.Tror inte att kamkedjan har hoppat tror mer på ant. kabelbrott och eller jordfel nånstans mellan motorn och karossen.Eller som jag skrev också insugsläckage då kan man få misständninga och konstiga fel.
om du bor nära Borås kan jag kika på det