Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Vart kan man hitta sportavgassystem? Helst lindrigt pris.

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Vart kan man hitta sportavgassystem? Helst lindrigt pris.  (läst 4766 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Berget

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Kön: Man
  • BMW 728IA, BMW 325i
« skrivet: februari 01, 2014, 14:43:00 »
Hejsan alla med bra bilsmak!
Vart kan man hitta ett sportavgassystem till sin E38? Helst till ett ganska lindrigt pris också om det skulle finnas möjlighet till det  ;D Langa tips !

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
« Svar #1 skrivet: februari 01, 2014, 23:03:54 »
Billigast är väl att bygga själv och eller att låta nån bygga avgassystem åt dej som kan svetsa dvs.

sedan har schmiedmann lite saker... beror på vad du menar me billigt
http://www.schmiedmann.se/7_serien/e38/utrustning_-_tillbehor/tuning_och_optimering/sida4.htm#1935297
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Dornogar

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
« Svar #2 skrivet: februari 02, 2014, 23:09:07 »
Du får nog räkna med 10k + för bara slutdämparen även från tyska ebay. Jag hittade någon dämpare som kostade runt 3000 kommer inte ihåg vad det hette. Hittade heller ingen video eller liknande på hur den låter.
Billigast är nog o bygga själv som vazze säger men frågan är ju hur bra det blir  :)

Utloggad Berget

• Junior Medlem
  • **
  • BMW 728IA, BMW 325i
« Svar #3 skrivet: februari 04, 2014, 13:12:24 »
Tack och bock! :) får ge mig på att bygga ett tror jag!

Utloggad Dornogar

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
« Svar #4 skrivet: februari 04, 2014, 16:43:31 »
Lägg gärna upp resultatet då jag har funderat på o göra samma sak. Och lycka till!  :)

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad sjøbuse

• Projektmedlem
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 75
« Svar #5 skrivet: mars 04, 2014, 00:45:24 »
E38 740i muffler delete

Utloggad Berget

• Junior Medlem
  • **
  • BMW 728IA, BMW 325i
« Svar #6 skrivet: maj 10, 2014, 10:19:56 »
E38 740i muffler delete

Häftigt, skillnad blev det ju men inte alls så mycket som jag trodde dock..

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
« Svar #7 skrivet: maj 10, 2014, 10:30:37 »
mycket pill lite resultat tycker jag... enklare att byta ut slutdämpare mot typ en simons (billigaste alternativ) eller annan. och ersätta mittre ljuddämpare (om monterad) mot raka rör.
ja det mesta beror på vad man är ute efter men man kan få ett härligt ljud på sin bil med enkla medel.

i flesta fall brukar iaf jag demontera org. avgassystem och använda den som mall vid bygge av nytt, och skulle man tröttna är det bara att återmontera org.
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad REDST4R

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Tjena Samuel är namnet!
« Svar #8 skrivet: april 03, 2015, 23:20:25 »
Tjena! Har en bmw 750IAL -96 e38. Tänkte höra visst är de en katt på var sitt rör? Och är de två landa en före katt o en efter eller är de bara en lamda på var sitt rör ?:) skulle toppen om nån kan hjälpa mig. För har haft några idioter som har stulit mina kattar.. Med vänlig hälsning REDST4R

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #9 skrivet: april 04, 2015, 00:19:58 »
Hej REDST4R! Välkommen på Bimmerpower.org. ;)

Tråkigt när det händer, en del av folk inte kan hålla sig från det dom inte äger.
Som du säger, allting är dubbel på V12
Hittade på bildelbasen begagnad Katalysator, 1st höger och 1st vänster, 2500:- styck:

begagnad Vänster:  http://www.bildelsbasen.se/se-sv/BMW/BMW-7-E38/1993_2001/Avgas&rening/Katalysator/Alla/ID-22938276/?page=2

begagnad Höger: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/BMW/BMW-7-E38/1993_2001/Avgas&rening/Katalysator/Alla/ID-24752929/?page=2

Här är lambdasond som  passa din 750 då är det lika bra att köpa nya, har för mig att det är 2st på varje sidor, 1 fram och 1 bak:
http://www.bildelaronline24.se/bmw/7-e38/3815/10148/lambdasond

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad REDST4R

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Tjena Samuel är namnet!
« Svar #10 skrivet: maj 06, 2015, 17:38:02 »
Tjena igen! Jag har fixat kattarna! Men tror du de spelar roll om de står.  -bak lambda sond höger?? Går de sätta på vänster?
Tycker ju att de inte spela nån roll? :)
Med vänlig hälsning. Samuel

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #11 skrivet: maj 06, 2015, 21:44:41 »
Båda lambdasond höger och vänster bakom katten är likadana, båda lambdasond höger och vänster framför katten är likadana, en sond som sitter bak inte passa fram, de har inte samma funktion.
Här har du nya: http://www.bildelaronline24.se/bmw/7-e38/3815/10148/lambdasond
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners