Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Lufta kylsystem på BMW 328

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lufta kylsystem på BMW 328  (läst 7222 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zappo

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
« skrivet: januari 10, 2014, 22:48:21 »
 :o  Hjälp hur får jag ur luften i kylsystem på en BMW 328?

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2014, 00:23:13 »
Hej och välkommen på BimmerPower.org. ;)

Jag kan förstår att ibland är det inte lätt att lufta systemet, På min fd 530 gjorde jag precis som han visa på video och det gick hel perfekt

Har du en liten nippa som du kan skruva av vid påfyllning?

Bleeding the air out.wmv
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #2 skrivet: januari 12, 2014, 12:26:16 »
Har inte orkat titta på videon men kan komma med två tips, lyft upp fronten så luftskruven finns så högt som möjligt (luft stiger i vatten) och fyll på vatten saaaaakta (tips från verkstad) då man minimerar att stänga in luft.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Jago

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
« Svar #3 skrivet: januari 14, 2014, 19:29:29 »
Starta bilen, full värme och full fart på fläkten och öppna locket på kylaren(expansionskärlet). Vet inte hur det är på din men på e39 finns även en avluftningsskruv på kylaren. Fyll på vatten efter behov. Expansionskärlet får inte bli tomt. Detta tar väl ca 30min

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
« Svar #4 skrivet: januari 15, 2014, 08:59:57 »
Egentligen är det ganska enkelt, i alla fall på de modeller som har den lilla elpumpen som drar runt vattnet bl.a. för restvärme.
Om systemet varit "tomt", påfyllnings locket av, slå på tändningen så pumpen går igång, häll i glykolblandningen lungt å stilla till nivåpinnen börjar röra sig och det bara kommer kylvätska i den lilla strålen (se filmen), starta sedan motorn å låt den gå varm fortfarande med locket av å fyll på efterhand till nivån uppnåtts.
Nu ska det vara klart så på med locket och kör en sväng och kontrollera sedan att nivån är bra några gånger.
Det där med att sätta på värmen är normalt inte nödvändigt för det finns ingen kran som stänger för kupen, det cirkulerar hela tiden, enda vitsen är att känna om det kommer värme.
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Reklampartners