Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Flimrande ljus  (läst 2792 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mackan255

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Kön: Man
Flimrande ljus
« skrivet: november 14, 2013, 22:11:18 »
Tjena har ett litet problem som jag hoppades få lite hjälp med har installerat xenon på min e39 97 i helljuset dock när ballasterna är i kopplade och innan jag ensa startar xenonen så flimrar bak lampor samt parkerings ljus. Drar jag ur 1 ballast så sluter de flimra. Vad kan detta bero på då de flimrar i vanliga ljuset när xenonet är av, kan de behövas sånna hära canbus motståns grejer ?
Bilar just nu.

BMW E36 328i M-sport Techno violett -97

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Flimrande ljus
« Svar #1 skrivet: november 14, 2013, 23:54:52 »
Undrar om du inte har problem med ballaster eller nånt glapp med kablar mellan ballaster och xenon eller kolla om det inte fungerar bättre med en störningsfilter.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Mackan255

• Junior Medlem
  • **
Flimrande ljus
« Svar #2 skrivet: november 15, 2013, 20:18:46 »
Kollat alla kablar samt att jag har kört med olika ballaster och testat med filter nu men blir ej bättre :(
Bilar just nu.

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
Flimrande ljus
« Svar #3 skrivet: november 16, 2013, 10:06:21 »
försök koppla om balastermatningen direkt från batteriet dvs. plus uttaget under huven med ett relä från helljuset.... koppla detta lite tillfälligt och kolla om det hjälper isf. verkar det att belastningen blir för hög där.
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Mackan255

• Junior Medlem
  • **
Flimrande ljus
« Svar #4 skrivet: november 16, 2013, 12:17:55 »
Jo hadde tänkt de men vet inte riktigt vart de går o ta ström :/ Dock så flimrar det när ballasterna är inkopplade men ej på her ja på xenonen så slutar de flimra :/
Bilar just nu.

Reklampartners