Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Misständer bak skjuter m.m m50b25  (läst 3365 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DennisNilsson

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 9
Misständer bak skjuter m.m m50b25
« skrivet: november 03, 2013, 14:50:45 »
Tjenare.
Var iväg o köpte mig en bmw e36 325 -93a för att ha i vinter. Men så rasade kopplingen bytte den o när jag ska åka iväg så går bilen as konstigt misständer håller inte tomgång baktänder m.m vet inte vad som är fel gick lite konstigt innan bytet ryckte lite på jämn gas så bytte även stift o filter för att få bort det då de var hel slut, men nu är det kattastrof nu går den inte ens att starta knappt när jag var ner o skulle fel söka. Så till min fundering igentligen en polare har en m52b20 står så jag funderar på om det går att använda givare m.m från en sådan eller är det inte samma?
MvhDennis

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: november 03, 2013, 17:26:11 »
Välkommen på Bimmerpower.org Dennis
Jag skulle börja men att koppla av batteriet ca 15 minuter så att alla inställningar nollställs och därefter starta ingen, kolla också jord kabeln är rätt spänd mellan motor och chassin kolla även minus från batteriet.
Om motorn har gått bra innan utbytes då är det tveksam att det skulle vara givare men det vet man aldrig
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad DennisNilsson

• Junior Medlem
  • **
« Svar #2 skrivet: november 04, 2013, 13:54:53 »
Välkommen på Bimmerpower.org Dennis
Jag skulle börja men att koppla av batteriet ca 15 minuter så att alla inställningar nollställs och därefter starta ingen, kolla också jord kabeln är rätt spänd mellan motor och chassin kolla även minus från batteriet.
Om motorn har gått bra innan utbytes då är det tveksam att det skulle vara givare men det vet man aldrig

Tackar Alain! Vart sitter jord kabeln? kollade vevaxel givaren o den såg inte ut att må bra ser ut som någon slagit på den så den byts ut idag.
MvhDennis

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: november 04, 2013, 16:07:08 »
Bra att du gjorde någonting åt vävaxelgivare, motorn kan bara går bättre.
Jordkabeln är en rätt tjock kabel som ofta sitter mellan motorblock och chassin, du säkert kan se den underifrån. ;)
Hur går den nu när du har bytt vävaxelgivare?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
« Svar #4 skrivet: november 04, 2013, 18:22:20 »
jordkabel på e36 sitter mellan högra motorfäste och högra rambalken och syns bäst underifrån ;)
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad DennisNilsson

• Junior Medlem
  • **
« Svar #5 skrivet: november 05, 2013, 13:53:47 »
Att byta vevaxelgivaren gjorde ingen skillnad just i det här sen är det säkert skillnad i helheten med en hel o fräsch, då det inte var den som var felet :P jordkabeln på min kanske är bytt då den är en dm för lång så den blir aldrig spänd. Felet är dock hittat o det var någon tidigare ägare som hade satt fast slangen som går från tomgångsmotorn in i insugets baksida med sillikon packning och jag råkade komma åt den när jag var där o fibblade med ett spärrskaft så en ny hel koppling beställd hos BMW för hela 57kr och får den imorgon så då blir det ner o testa med en ny monterad o se hur bilen går då om det är något som tagit skada eller ej :)
Tack för svaren!! :)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: november 05, 2013, 16:45:23 »
Jag tror att det ha vart lite missförstånd, när jag skrev att kolla om jorden var spänd, jag menade inte dragen men att den sitter fast på båda sidorna, att den hänger lite mellan punk A och B är normalt.
Hoppas att med den du beställde från BMW kommer bilen att går bättre. ;)

Reklampartners