Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Förberedelser inför vintern  (läst 2371 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Förberedelser inför vintern
« skrivet: september 15, 2013, 07:21:17 »
Förberedelser:
1a) Kontrollera kylvätskan och spola om inte gjort nyligen.
2a) Inspektera dina vindrutetorkare och ändra dem om det behövs (om du vet priset ... det verkligen kommer att vara på en "vid behov").
3e) Kontrollera tändsystemet inklusive batteri.
4e) Kontrollera värmesystem och ventilation och defroster.
5e). Kontrollera alla lampor och däcktryck (inklusive reserv).
6e) Förbered en bilsats med: ficklampor, fickkniv, filt, tändstickor, spade, verktyg, kablar tryckstegringsstationer och plastpåsar (du vill inte marken dina lädersäten ...)
7e) Det är dags att sätta din vindruta skrapa och borsta bakåt i bilen.
8e) Håll lite mat ingen färskvara och buteljerat vatten.

Exteriör:
1a) Rengör och vaxa (vissa människor rekommenderar att du använder en akryl tätningsmedel i stället för vax för extrema vinterförhållanden).
2a) Smörj dörrar, huv och bål spärrarna.
3e) Kontrollera underredet och tillämpa gummi eller asfalt underbeläggning i skadade områden.
4e) Spraya aluminiumfälgar med silikonspray för att skydda mot salt. (Undvik målade ytor). Silikon skyddar också motorn.

Inredning:
1a) Rengör och behandla lädersäten och streck. (Förhindra sprickbildning).
2a) Rengör mattor och installera din vinter mattor.
3e) Applicera silikon baserad spray gummi tätningslister runt.

Tips:
1a) Tvätta din BMW så snart som möjligt (och silikonspray) och inspektera kroppen för färg chip och   repor.Om du hittade några, täta marker med bättringsfärg.
2a) Alltid hålla din bensintank minst halvfull.
3e) Glöm inte att kolla vädret rapporten när du planerar din vinter resor.
4e) Gör alla reparationer du planerat att göra ... Vänta inte på det kalla vädret att göra dem.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners