Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: vart ska jag koppla in antennkabeln?  (läst 2324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Turbomotor

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Kön: Man
  • Tjena! 21 årig grabb och är lastbilschaufför.
vart ska jag koppla in antennkabeln?
« skrivet: september 10, 2013, 19:41:19 »
Tjena! jag har en bmw 525 -94, sedan. är helt ny på bmw så uppskattar lite utförliga svar tack! :)
bakom baksätet så ligger antennkabeln ihopvirad och den kommer framifrån så jag gissar på att den ska upp till antennen.
men frågan är om den ska dras dit upp eller om det redan är en sladd uppifrån takets antenn som går ner? och vart skulle då denna sitta?
mvh!

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #1 skrivet: september 10, 2013, 20:55:50 »
Mig veterligen sitter radioantennen inbakad bland värmeslingorna i bakrutan på din bil så om du har extra antenn på taket gissar jag att denna är från någon gammal mobiltelefonsinstallation. Speciellt om kabeln ligger ihoprullad under/bakom baksätet.

Finns det någon antennkabel där framme vid huvudenheten? Du bör även ha en remotekabel till antennförstärkaren.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #2 skrivet: september 10, 2013, 21:19:50 »
Välkommen på Bimmerpower.org! Tubomotor. ;)
Hur har du det med radio motagningen på olika kanaler?

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners