Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW E36 316 Compact -96 säljes  (läst 3816 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas.E

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 45
  • Kön: Man
BMW E36 316 Compact -96 säljes
« skrivet: september 06, 2013, 22:44:59 »
Tänkte prova och se om det finns nått intresse för min gamla compact. Bilen har körförbud nu efter utebliven besiktning men fick lite smått och gått på senaste bestikning.

Har stått avställd sedan 2012-06-25. Problemen fick mig att helt enkelt titta efter en annan bil. Trots att jag är BMW frälst så finns inte tid och ork för att fixa dom fel som

är och är inte sugen att lägga ner pengar på att nån annan ska fixa dom.

Så den säljs som den är helt enkelt till någon som gillar att fixa med gamla bilar.

Det är 6 st nedslag varav 3 är på bromsrör bak inre och ytre.

lambda-värde förhöjd tomgång felaktigt 1,05 (0,97-1,03)  troligen litet läckage

Motor, oljeläckage ( troligen bara en undre motor tvätt som behövs) ska tillägga att den inte drar olja så de kan inte vara mycket som kommit ut.

Bromsslang fram vänster.

Rost har det börjat kommit nu eftersom den gick som pendlar bil tidigare. Och har sett ett hål undre sparklåda höger fram.

Mätarställning vid besiktning 22354mil

Vet inte om jag har nått positivt att skriva om bilen, men de skulle väl vara att den är svart, startar alltid, går hyfsat snålt, compact och liten. 

Jaja kanske räcker så.. finns det intresse efter denna läsning så maila och fråga om resten.

Kablar för steg och baslåda är draget och bilstereo medföljer om priset blir rätt.

Baslåda finns att köpa

samt nya odubbade vinterhjul på plåtfälg

Mvh Thomas i Staffanstorp

Bild 1 då den var ung och fräsh
Bild 2 & 3 lite trött och sliten

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #1 skrivet: september 06, 2013, 23:38:58 »
Tråkigt att du behöver sälja den, hoppas att du stanna i BMW värld och hitta någonting som du gillar. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
« Svar #2 skrivet: september 06, 2013, 23:43:13 »
Ca pris utan och med tillbehör??
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Thomas.E

• Fullt Medlemskap
« Svar #3 skrivet: september 07, 2013, 19:38:50 »
Som det är i dag så har vi 3 bilar. 3 av dom är BMW. känns lite mycket med 3 bilar när vi typ bara använder 1. så tråkigt är det inte för min del. Blir skönt med lite mer plats bara  :)
Har i dagarna beställt delar så den kommer att fixas och sen säljas.

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: september 25, 2013, 20:57:15 »
Hej! Har du såld bilen än?

Utloggad Thomas.E

• Fullt Medlemskap
« Svar #5 skrivet: september 26, 2013, 20:31:21 »
Hejsan. Nej det har jag inte. Bestämde mig för att fixa till den med lite nya delar så det blev aldrig nån annonsering. Den har tex nyss fått nytt bakre avgasrör från katalysatorn  :) 

Snart blir det bromsslangs/bromsrörs byte, oljeservice, motor tvätt, huvdämparbyte, och lite ytrostlagning.

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: september 26, 2013, 20:49:05 »
Ska du kosta på den? Du som inte ville/orkade meka ;) polaren letar en billig vinterbil men ja tror d handlar om max 5000 där.
Tycker att du ska lägga ut bilder på lite mekande roligt för oss att läsa o se hur bilen förändras!
Jag skulle köpt din bil för ja gillar att meka men fick köpförbud från frugan då vi ska fortsätta me renovering av huset!

Utloggad Thomas.E

• Fullt Medlemskap
« Svar #7 skrivet: september 26, 2013, 23:13:32 »
Näe jag gjorde en tvär vändning där  :P  Bilen blir både roligare och lättare och sälja om den är i körbart skick. Jag har fått lite garage tid av frugan, typ några timmar i veckan. Så jag kände lite sug efter
att skruva lite. Den är perfekt som vinter bil om man gillar att åka brett, eftersom dom är så kort i bak svarar den snabbt när man vill häva sladden.
Har tänkt många gånger att det ska fottas när det mekas men varje gång är jag så inne i skruvandet att det glöms bort  :-\  Men ska göra fler försök med att komma ihåg fottandet.
Frugor är bra på att sätta käppar i hjulen när man har för stor egen vilja ;)
Ska tillägga att bilen alltid är tillsalu tills den blir såld.

Reklampartners