Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Annan bil står på min förhyrda p-plats  (läst 1746 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Annan bil står på min förhyrda p-plats
« skrivet: juli 02, 2013, 01:02:08 »
Har fixat en parkeringsplats och kontraktet gällde från och med i går, 1 juli och tillsvidare. När jag skulle parkera så står det en annan bil på min plats.

Tog regnummer och ringde Transportstyrelsen för ägaruppgifter, visar sig att det finns en notering om "återtaganderätt" vilket är märkligt :P

Hursomhelst, jag har ringt till parkeringsbolaget som min hyresvärd anlitar för bevakning. Förklarade för de om situationen, slutade med att jag fick ett kontrollnummer som ger mig rätt att parkera på t.ex gästparkering utan att jag får en p-bot. Skrev en lapp och lade innanför rutan.

Hoppas att bilen blir borta snart. Bilägaren har en biljett som har upphört för 2 dagar men den gäller ju inte på förhyrda platser utan endast för gästparkering.

Så man är lite smått förbannad!

Om bilen står kvar fortfarande i flera dagar, vad ska man göra? Kan man polisanmäla bilägaren?
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 295
  • Kön: Man
  • Taxidriver
Sv: Annan bil står på min förhyrda p-plats
« Svar #1 skrivet: juli 02, 2013, 21:01:26 »
Bara att fortsätta ringa och tjata på parkeringsbolaget ;) Är den inte borta efter någon dag bör de ordna att den blir bogserad.. Men kan ta någon dag om den inte direkt står direkt ivägen.. ex framför garageport el dyl..
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Reklampartners