Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Reportage om transportbranschen (Uppdrag granskning)  (läst 1699 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Reportage om transportbranschen (Uppdrag granskning)
« skrivet: mars 21, 2013, 02:05:41 »
Hur många såg på reportaget på SVT1? Jag blev riktigt förbannad, visste inte att det är så illa. Har jobbat inom branschen för snart 6 år sen.

Tyvärr är det ett systemfel men det som bekymrar mig är att det är helt lagligt ???
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
« Svar #1 skrivet: mars 21, 2013, 09:35:01 »
Hur många såg på reportaget på SVT1? Jag blev riktigt förbannad, visste inte att det är så illa. Har jobbat inom branschen för snart 6 år sen.

Tyvärr är det ett systemfel men det som bekymrar mig är att det är helt lagligt ???

Jo jag såg reportaget och visste att det var dåligt men inte så här dåligt. Jag är ute på vägarna varje dag mil efter mil och ser då hur det har eskalerat av utländska tradare.
För 52 kr milen så förstår jag att det blir skilsmässor och annat psykisk lidande när inte ekonomin går ihop. De utländska chaufförerna säger ju att det inte är bra liv att leva så...när de blir rejält utnyttjade.

Jag hoppas för de svenska chaufförerna skull att det blir en ändring.......tyvärr, somliga har ju lagt av att jobba med detta fria trevliga yrke och flera avhopp är det risk för att det blir.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #2 skrivet: mars 21, 2013, 11:34:28 »
Problemet är ju som sagt att det är fel på systemet. Jag är som sagt riktigt förbannad, hur kan man tillåta detta? Som man nämnde tidigare så är det lagligt vilket bekymrar mig.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Reklampartners