Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Polisen jagar bensintjuvar: 2 döda

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Polisen jagar bensintjuvar: 2 döda  (läst 6829 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« skrivet: mars 13, 2013, 01:28:41 »
Resultat: 2 st, troligen pundare, döda efter biljakt med polisen.

Är det värt att sätta polisens egna liv, oskyldigas liv och de misstänktas liv i fara för en fortkörning, eller som i detta fall några liter soppa?

Länk: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forundersokning-efter-dodlig-biljakt_7987488.svd
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: mars 13, 2013, 04:53:03 »

I detta fall tycker inte att polisen gjorde fel, de har bett om att stänga bro för bilar, tjuvar körde ändå och hamnade i vattnet
 Varför tjuvar ska köra så fort i stället för att stanna och acceptera sitt straff? De säkert ville visa polisen att de kunde köra ifrån.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 295
  • Taxidriver
Sv: Polisen jagar bensintjuvar: 2 döda
« Svar #2 skrivet: mars 13, 2013, 05:56:07 »

I detta fall tycker inte att polisen gjorde fel, de har bett om att stänga bro för bilar, tjuvar körde ändå och hamnade i vattnet
 Varför tjuvar ska köra så fort i stället för att stanna och acceptera sitt straff? De säkert ville visa polisen att de kunde köra ifrån.
Håller med! Är man så dum och inte stannar när bommarna är nere och svängbron öppen får man skylla sig själv! 2 mindre pundare som snor bilar, gör inbrott osv i samhället..
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #3 skrivet: mars 13, 2013, 08:20:15 »
Hur menar du att oskyldigas liv äventyrades? Bron öppnas frekvent för att låta fartyg få tillgång till Västerås och Köpings hamnar. Vad skiljer denna broöppning från de tusentals andra som gått smärtfritt?

Frågan om det var värt det ska inte ställas till poliserna.

Tragiskt är det. Ena hade nyligen blivit pappa. Dock skyltar han gärna med att han valt en brottslig bana osv på facebook.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: mars 13, 2013, 13:10:00 »
 Han skrev strax innan på F: ”Blåljusproblem.
Han körde rakt genom avspärrningar och ner i vattnet för att hinna ifrån polisbilen.
Båda var redan känd av polisen.
.........................................................
Det visste att de hade problem och var förfölj av polisen, det är förare som bestämmer därmed bär ansvar på sin kompis död, han kunde stanna bilen så problemet var löst men nej, han föredrog att köra ifrån med tragiska konsekvenser

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #5 skrivet: mars 13, 2013, 20:10:54 »
Om polisen inte längre får jaga brottslingar för att de eventuellt kan skada sig själva eller andra när de försöker fly från rättvisan så kan vi ju lika gärna lägga ned poliskåren helt.
Har man gett sig in i leken får man leken tåla, så är det bara. Ingen som helst skugga skall falla över polisen i detta fallet.

Blir så trött på dem som anklagar polisen eller enskilda tjänstemän/kvinnor för tjänstefel när sådant här händer.

Vi har en helt annan kriminalitet i Sverige i dag än vad vi hade för några år sedan, men många tror att polisen kan säga "Stopp stopp snälla herr buse, nu får du allt följa med här" och så följer den mest härdade brottsling snällt med. Det funkar inte riktigt så, det är dags att vakna och ge polisen mer möjligheter att slå till hårt när det behövs för det är det enda som fungerar. Dialog i all ära men i vissa fall är det bara styrka som gäller och den styrkan tillåter vi inte de som är till för att skydda oss att använda. Är det bara jag som tycker det är ett märkligt synsätt?

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: mars 13, 2013, 20:17:23 »
Rätt som du säger! Fredrik. ;)

Utloggad Daniel_ 80

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 231
« Svar #7 skrivet: mars 13, 2013, 22:53:38 »
Att polisen jagar dom är väl en självklarhet, annars har vi snart 10ggr så många bensintjuvar.
och att dom körde ihjäl sig är ju ingen direkt förlust.

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Taxidriver
« Svar #8 skrivet: mars 14, 2013, 09:11:35 »
Att polisen jagar dom är väl en självklarhet, annars har vi snart 10ggr så många bensintjuvar.
och att dom körde ihjäl sig är ju ingen direkt förlust.
Ja hade de stannat istället för att ha kört ner i vattnet, så hade de säkert kunna fortsatt med sina småbrott dagen efter... 
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
« Svar #9 skrivet: mars 14, 2013, 09:49:52 »
Bensinstöld kan tyckas ringa, men ett brott e ett brott, osv. har även för mig att bilen var stulen så det var väl någon form av brott de me, eller. Och har man gett sig in i leken så .....

Och e man så jävla dum å inte förstår att det går åt helvete om bron e öppen vid detta ställe, man ser tidigt att bron e öppen när man kommer norrifrån, å håller man då stumt, ja då e de bara å gratulera........... hade dom kanske räknat med att lätta å flyga till andra sidan (en av dom va ju från Eskilstuna och borde känna till förhållandena).
Som sagt två mindre.

Det ända jag kan tycka efter en massa skriverier och annat e att se till att hålla högre standard på utbildningen för polisen vad gäller "blåljuskörningar" samt vapenhantering, bl.a. fler skjutövningar.
News crew spin car chase story
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #10 skrivet: mars 14, 2013, 10:45:00 »
 I USA, en polisbil inte kan förfölja en tjuv på egen hand utan be om förstärkning, de har en hel annan utbildning.
Klart att Svenska polisen skulle kunna dra nytta av det, på den filmen kan man se hur snabb och smidigt det går.
Tyvärr kan tänka mig att polisen i USA är mer respekterade än vad den är i Sverige.

Utloggad Nikk_e46

• BMW Senior Medlem
  • Taxidriver
« Svar #11 skrivet: mars 15, 2013, 08:13:58 »
I usa är det ju bara en polis per bil,.. skulle vi tillämpa det i sverige det kulle vi kunna ha dubbelt så många polisbilar ute..
Mvh Niklas
BMW 318Ti -95 Hellrot

Utloggad Jonne_racer

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 173
« Svar #12 skrivet: mars 15, 2013, 15:28:04 »
I usa är det ju bara en polis per bil,.. skulle vi tillämpa det i sverige det kulle vi kunna ha dubbelt så många polisbilar ute..

Och ibland helikopter :)
Bmw 550iAM -06 Carbonschwarz metallic

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #13 skrivet: mars 18, 2013, 10:38:58 »
Undrar om vi sluppit diskussionen om bron varit öppen utan polisens order!?  ::)

Är också väldigt trött på detta ständiga ifrågasättande av poliser som jagar kriminella så fort det händer något med tragisk utgång. De jagade/kriminella har gjort ett val och utsätter sig därmed för risker. Dessa risker ska ingen annan ska behöva lastas för! Polisen kan inte ta ansvar för kriminellas felaktiga val!!
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #14 skrivet: mars 19, 2013, 00:41:58 »
Undrar om vi sluppit diskussionen om bron varit öppen utan polisens order!?  ::)

Absolut. Om dom har öppnat den för en båt hade det varit som det varit.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Reklampartners