Jag har en äldre BMW modell, den kallas Berit-Maria-Wilma, det är en 59 årsmodell, som är registrerad och besiktigad, senast kontroll var för 2 veckor sen och godkänd enligt besiktningsprotokoll.
Jag tycker om pyssla med min BMW och hålla henne i trim
Allting är fortfarande original och inte är överaskad att den fungerar som det ska eller nästa.
Den är i gång ca 15 timmar om dagen.
Drift kostnaden är ca 1500-2000:- i månaden.
Karossen håller bra för att vara en äldre modell, finns divers bra produkter att köpa för det.
Klart att jag skulle inte neka till en nyare modell men som säger man: Man vet vad man har men inte vet vad man får.
Data enheten som sitter in är inte ny men ok och det skulle blir för stor ingrep att byta mot nytt och inget garantin att det skulle fungerar bättre.
Den har då och då vatten (läckage?) men inte är oroligt för det, det är bara att fulla på igen.
Har bytt glaset på fronten som var repad så att min BMW ser bättre ut därmed kan se på lång sikt även på nätter.
Min BMW är livlig och finns plats för enbart 1 passagerare (jag själv).
Ibland min BMW har lite svårt att starta på morgonen, lägger 2st magnecyl med lite vatten i vattenbehållare och efter en stund starta som det ska.
Jag åker alltid med min BMW semester och är mycket nöjd.
Till slut, om du har en äldre BMW som min eller annan modell, behåll den, dom är värt guld även om ibland är det svårt att förstår, de funkar rätt bra.
PS: Det är min fru, har varit gift med henne i 10 år och tänker inte byta, bara renovera den vid behov.