0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Oj, såg att det kunde tolkas fel. Jag syftade på att jag tidigare skrev att jag skulle ta fram prisuppgifter på vad mitt byte av vevhusventilationen gick på. Detta då ts efterfrågade detta. Inte riktat mot din prisuppgift. Mitt oljestickrör var förresten helt igensatt. Försökte först rengöra men insåg att det var lönlöst. När man ändå är och river där är det skönt med nya delar.
Så färligt är det inte, hade likadant under mitt lock, detta kan vara p.g.a att du kör för lite då det bilda kondens.Är det gul eller rötfärg på motorlampa som ljuser?
Om du öppnar oljelocket när motorn är igång så ska du höra en skillnad i motorgång om vevhusventilationen fungerar som den ska.Gör du inte det så är det dags att byta vevhusventilation, och jag rekommenderar att du byter till Cold Climate vevhusventilation, kostar runt 1400kr på Schmiedmann.Ett tips för framtiden om du har varmgarage är att du öppnar huven och lossar på oljelocket när du parkerar bilen (när det är kallt ute alltså) så släpper du ut kondensen.Har du inte tummen mitt i handen så är det inte så svårt att byta vevhusventilation, dock lite trångt.
Där du lämna bilen kommer dem att kolla om det är vevhusventilationen som är boven.De kommer att läsa felkoder där de kan se varför tändes motorlampa, efter reparation kommer dem att släcka lampan i systemet (nollställning)När du vet vad är boven, fråga vad detta kommer att kosta dig innan de börja med reparationen så du kanske sliper en kall dush.