Nu kommer den mest pinsamma inlägget!
Kom till verkstan me delarna och hissade bilen, fixade bränsleläckaget (i bränslerör rostade ett hål på ca 1mm) enkelt och bra.
Sen bytte jag starmotor (3 gången på denna bil), sedan generator (glapp i axeln), satte ihop bilen och bytte luftmassemätare.
Nöjd och glad hoppade ja i bilen O DEN STARTADE INTE !!!! Frustrationen tog över, plockade ner halva motorkabelhärvan och letade efter kabelbrott, hittade inga började mäta och ström fanns d överallt. När frugan såg mej springa runt o svära satte hon sej i lugn o ro och började googla, sen kom hon till mej o sa att hon läste nånstans (här på forumet) att d kunde vara jordkabel). Jag sa att jag har redan testat me en startkabel kopplad mellan motor och kaross men då sa hon att ja skulle testa ändå.
Då hissade jag bilen plockade ner jordkabeln mellan motor och karossen, slipare rent den och bytte skruvar och muttrar till den. Sänkte ner bilen och vad hände då, jorå DEN STARTADE OCH GICK SOM NY !!!!!
HEHEHEHE ja d bra o ha en lugn och hjälpsam fru me sej i garaget
Så nu har ja några startmotorer och luftmassemätare över om nån behöver
Lärdomen blev att man ska alltid börja me dom enklaste sakerna först, inte överavancera och filosofera.
På vägen hem gick ett bromsrör sönder men d e enkelt att byta så ja åkte hem me ett jävla leende trots det !!!