Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Diskussion om yrkestrafik igår på macken  (läst 2118 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Diskussion om yrkestrafik igår på macken
« skrivet: januari 29, 2013, 21:47:09 »
Igår var jag på macken och tog en kaffe med polarna och in kommer en bussförare och vi hade lite diskussion om just yrkestrafik. Precis innan jag skulle ut så hör man honom säga ett korkat påstående. Han säger att yrkestrafik är bara om man har passagerare. Först tänkte jag "Vad menade han med det" och funderade en stund. 3 min senare fattade jag men kliade på huvudet och tänkte "Vänta nu lite, det där låter ju väldigt dumt" Kompisen stod bredvid och jag frågade honom "Enligt hans tolkning så skulle alltså det betyda att om jag kör budbil så är det inte yrkestrafik, eller" Exakt, sa kompisen.

Jag började *** garva ihjäl mig! Efter alla dessa år jag har bott här i Sverige, så tycker jag att det var det dummaste, korkade och mest idiotiska påstående jag har nånsin hört. Och ännu roligare, påståendet kommer från en bussförare  ::)  ::) ::)
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: januari 29, 2013, 21:57:20 »
Då har du fått din dagens skratt. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #2 skrivet: januari 29, 2013, 22:17:43 »
Jovisst har jag fått dagens skratt men kan inte begripa att han säger så och dessutom är en bussförare. Jag har jobbat inom åkeribranschen för länge sen och lärde mig väldigt mkt. Där har jag fått förklaring om vad yrkestrafik är men efter att ha stått och lyssnat på tomtens förklaring om yrkestrafik så undrar jag hur han fick jobb som bussförare.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Reklampartners