Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Min evighets projekt - förädling av BMW 518i

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Min evighets projekt - förädling av BMW 518i  (läst 89391 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
Min evighets projekt BMW 518i
« Svar #15 skrivet: januari 27, 2013, 13:15:25 »
Den ska köras bara på sommaren o kanske får min revange på Master Starter 2013 då jag var totalt utklassad men det var skoj o tydligen uppskattades av publiken! ;)
Det uppskattades absolut! Underdogs gillas alltid.  :)  Är det 0-201m? Man kanske skulle ställa upp bara för att få en tid, för min bil kommer inte heller slåss om några priser. Men en tid kan alltid vara kul.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #16 skrivet: januari 27, 2013, 13:31:57 »
Man kanske skulle ställa upp bara för att få en tid, för min bil kommer inte heller slåss om några priser. Men en tid kan alltid vara kul.

Så länge man inte testa kan man inte veta, du utan drömma kanske får du en bra tid, det är bara att tror på det. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
« Svar #17 skrivet: januari 28, 2013, 11:02:59 »
Det uppskattades absolut! Underdogs gillas alltid.  :)  Är det 0-201m? Man kanske skulle ställa upp bara för att få en tid, för min bil kommer inte heller slåss om några priser. Men en tid kan alltid vara kul.
Stämmer bar det! 201m dock var det ingen tidtagning då utan den som kommer först går vidare. Lite synd utan tidtagning tycker jag...
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #18 skrivet: januari 29, 2013, 19:47:35 »
Stämmer bar det! 201m dock var det ingen tidtagning då utan den som kommer först går vidare. Lite synd utan tidtagning tycker jag...
Aha, ja det var synd att det inte var någon tidtagning när man ändå håller på. Men jag antar att det är försäkringar som ställer till det. Man får enligt reglerna inte ta varvttider heller med BMW SC, och det står uttryckligen i BMW Originalförsäkrings (som gäller vid bankörning med klubben) paragrafer att den ej täcker "tävlingskörning" på tid.
Då hoppar jag. Det kan vara roligt att hinna med att titta på också mellan de egna passen på banan.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #19 skrivet: januari 30, 2013, 18:12:07 »
Lite fejkt tidtagning skulle dom kunna ha!  ::)

Under vardagar händer det inte så mycket.

Då jag inte hittar rätta kolvar dvs 88,97mm M10B20 kolvar med "puck" (mina i M10B20 var plana, sned slitna o skulle ge för låg komp) tänkte jag köra på M20B20 vevstakar (130mm istället för 135mm) men vevens dim är 45mm o M10 har 48mm men det sk#t sig - finns inget gods att ta ifrån...
Tillbaka till ruta ett, börjat jakten på kolvar - igen!

Väntar nu på min paket från Tyskland med nya ringar, lager, packningar mm o under tiden små pyslar jag med lite annat.

Skulle vara borstat aluminium look men tror att jag satsar på lätt polering.
Får se om jag har ork för alla alu delar dvs bröstkåpor, ventilkåpa o insug.
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #20 skrivet: januari 30, 2013, 20:39:36 »
Tråkigt när man inte får som man vill, hoppas att du kan hitta de rätta
För att polerar looken, kanske testa med kopparkräm.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #21 skrivet: januari 31, 2013, 18:53:57 »
Polering fortsätter!
Tror jag ska satsa på matt då glans känns lite för jobbig.... ;)

BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #22 skrivet: januari 31, 2013, 21:10:50 »
Snygg bli det när det är klart. ;)

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #23 skrivet: februari 01, 2013, 19:18:21 »
Idag fick jag min efterlängtade jätte stor paket har kommit från Tyskland ca 80*50*10cm!

Men innehållet var inte lika stor...

Tyvärr blir det inget gjort i helgen då min Skodan har pajat...
Ett X rör vid expansionskärlet har spruckit o nytt måste beställas från Tyskland som tar 5 dagar o måste köpa hela satsen dvs rör med tre slangar....  Trevligt! Blir hemma bygge i helgen....
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #24 skrivet: februari 01, 2013, 23:11:25 »
Tråkigt med Skada, det verkar som att du har lite att göra några dagar fram över.

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #25 skrivet: februari 02, 2013, 09:38:26 »
Tråkigt med Skada, det verkar som att du har lite att göra några dagar fram över.
Shit happends men har nu hittat en lösning! Istället för ett X rör sätter jag dit 2 T rör o kommer undan med 75% vinst! ;)
Pricken över i-et är dagens huvudvärk som om jag var på en fyllefest i natt...  :-\
BMW - Beroende Med Wilja

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #26 skrivet: februari 02, 2013, 09:40:36 »
Det ser ruskigt lätt ut när de polerar aluminium på YouTube, först 400 papper, sedan 800 och efter det två omgångar med polering.

Nu är det ju väldigt stora släta ytor i detta exemplet men ändå… blankt blir det.

Dirty jobs How to Polish Aluminum - Aluminum Polishing
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #27 skrivet: februari 02, 2013, 15:21:48 »
Det ser ruskigt lätt ut när de polerar aluminium på YouTube, först 400 papper, sedan 800 och efter det två omgångar med polering.

Nu är det ju väldigt stora släta ytor i detta exemplet men ändå… blankt blir det.

Dirty jobs How to Polish Aluminum - Aluminum Polishing

O ja! på stora ytor men rund små håll o runt o i hörnen är det en annan sak ;)
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #28 skrivet: februari 03, 2013, 21:53:35 »
Nu är Snål racern fixad så det blir mer tid för BMWn nästa helg! Troligen lite el jobb.
Istället för den där X-kylrör blev det 2 "universala"  T-kors o en industri kylar slang med 3x90graders böj från Swedol!
http://handla.swedol.se/images/IS-35200.jpg
Inte undra att skiten la av då den ordinarie slangen hade böj på mer än 90 grader, väldigt mjuk så det måste ha blivit stopp i den eller dåligt flöde när motorvärmare av slang typ var monterad o igång o då fanns det väl ingen cirkulation!
Att bilen kokade inte är jag mest förvånad över men den klarade bara 2 dagar....
Nu är det heavy duty delar på o funkar kanon!!!
Det ser inte så snyggt ut med alla dessa klämmor o rör isoleringen så att slangar inte tar emot varandra men nåja... Funktion får gå före design! wink height=15
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #29 skrivet: februari 09, 2013, 19:26:35 »
Influensa håller grepp om mig men jag ger inte upp!
Har börjat polera på ventilkåpan men nu ger jag upp! Inte riktigt min grej att sitta o polera i timmar! ;)
Ser lite bättre ut i verkligheten än på den dåliga bilden.

BMW - Beroende Med Wilja

Reklampartners