Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Köpråd: Router  (läst 1317 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Köpråd: Router
« skrivet: januari 22, 2013, 14:56:37 »
Nu för tillfället har jag ingen trådlöst nätverk utan kör med nätverkskabeln kopplad till min laptop. Jag avskyr när det ligger kablar på golvet :P

Hursomhelst, kan ni kanske rekommendera nån bra router till ett bra pris? Jag kan inte betala hur mycket som helst men kan spendera max 300-400 kr.

BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: januari 22, 2013, 16:14:25 »
 Nu förstår jag inte dig. ???
Du vill köpa en router där du måste ha ett abonnemang och betala en summa varje månad för antal gb du önskar använda och betala för.
Om du köper en hem abonnemang, det ingå router, du kan använda router som trådlös till din bärbar.
Det är exakt samma sak om du ta ett abonnemang till din mobil med frisurf och också kan använda den som router trådlös till din bärbar.
Skillnad är att du kan använda din bärbar var du än finns i Sverige med kopplad trädlös internet från din mobil.
Jag själv tänker stänga av hem router abonnemang och bara använda Iphone frisurf abonnemang som trädlös router till min bärbar.
Där spara jag pengar.  ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #2 skrivet: januari 22, 2013, 16:30:09 »
Alain: Nu handlar det inte om mobilt bredband utan jag har ett abonnemang hos Comhem. Grejen är att jag fick besök av en installatör idag som kom från ett bolag som hjälper folk att installera boxarna och annat. Min hyresvärd ändrade om hela grejen så att istället för 1 box så måste man ha totalt 3 stycken. En telefonadapter, en mediabox och en digitalbox vilket är helt onödigt. Alla hyresgäster måste tydligen ha det. Iallafall, när installatören hjälpte mig med att koppla in allting frågade jag om internet funkar nu med trådlöst nätverk, han sa nej eftersom jag måste ha en router separat. Den router jag hade innan från Comhem fungerar inte längre. Så just därför surfar jag på nätet med nätverkskabel kopplad till min laptop. Men det är bara tillfälligt.

Jag hoppas att du förstår nu ;)
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #3 skrivet: januari 22, 2013, 16:34:16 »
Oki-doki! Nu är jag med och med din förklarning förstår jag bättre.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
« Svar #4 skrivet: januari 22, 2013, 21:15:09 »
D-Links grejer är inte fy skam http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-300-mbit/d-link-dir-615/112822.5415/
En annan "enkel" http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-150-mbit/onnetwork-n150/173638.6491/
Det finns uppsjö av billiga modeller o skillnad är ofta lika stor som mellan lätt- o mellan mjölk.

Är du efter pimp my network så får du komma över 7-1000 kr.
BMW - Beroende Med Wilja

Reklampartners