Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M3 E92 "TopRetz"  (läst 79644 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 943
  • Kön: Kvinna
  • BMW M3 "TopRetz"
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #135 skrivet: mars 31, 2013, 20:20:27 »
hehe vi får testa nån gång och se vem som har mest muskler :)
nice bil för övrigt
Ja vi kan testa någon gång  :)
BMW M3 E92

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • BMW M3 "TopRetz"
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #136 skrivet: mars 31, 2013, 20:23:52 »
Grattis till första sidan på garaget, välförtjänt!
Tack så mycket  :)
BMW M3 E92

Utloggad diesel77

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
Sv: BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #137 skrivet: april 01, 2013, 14:31:32 »
Man ska inte bry sig vad andra tycker! Dom är bara avundsjuka för att du har en fin bil! :))

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #138 skrivet: april 01, 2013, 18:56:06 »
Den typen av avundsjuka du verkar ha mött på tyder ofta på ren okunskap och/eller en bitterhet som beror på den personens egna livserfarenheter. Det uppvisar en otrevlig sida av den personen som verkar ha en missunnsam inställning till andra.

Din bil är verkligen läcker och exklusiv, det är svårt för vissa personer att uppskatta det och glädjas med ägaren.  Är det bara en person så tycker jag du ska skita i den personens åsikter, det finns massor av folk som älskar din bil och unnar dig den för du är verkligen en person som uppfattar det speciella med den och är stolt över den, -för det ska du vara tycker jag.

-Visa upp den så ofta du kan också för det uppskattas av i stort sett alla! De få som uttrycker annat har problem med sig själv eller sitt liv. Det är beklagligt men ska inte gå ut över dig eller din bil.

Jag råkade ofta ut för det här jag jag hade en 750i -96 (aldrig hänt med M5an)  :o Då var det ofta av personer med Volvo v70 av nyaste slag som ifrågasatte hur i helvete jag kunde åka en sån direktörsbil. Jag förklarade lugnt och sansat att den var värd runt 50-60k och deras Volvo runt 300k, bensinförbrukningen densamma. För summan av värdeminskningen varje år på den nya Volvon gick det bra att köpa en 750.  ;D

Men man kan ju inte försvara sig ekonomiskt alla gånger (med M5an går det inte iaf) Men det effektivaste enligt min erfarenhet är att bemöta den här kritiken sakligt, -förklara att det är ett intresse och något man brinner för och gärna lägger tid och pengar på.  Det handlar om bilen, -inte om att själv vara i fokus. Det här vet så klart alla dina vänner, "bekanta" kan man kanske behöva förklara för, -men dom du inte känner är inte värd att lägga mycket krut på.  :)

Fortsätt att vara stolt över din bil, och visa upp den så ofta du kan!
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Daniel_ 80

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 231
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #139 skrivet: april 01, 2013, 19:03:34 »
Som dom andra skriver, du ska vara nöjd och glad över din bil och strunta fullständigt i vad avundsjuka människor tycker och tänker.
Dock har ju detta även en tråkig sida, och det är att det finns människor som är avundsjuka som inte nöjer sig med att påtala detta, utan även vill förstöra. och jag håller mina tummar för att du får ha din bil i fred från folk som repar bilar osv. men var även försiktig med vart du parkerar din bil när du är någonstans.

Utloggad diesel77

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 10
« Svar #140 skrivet: april 01, 2013, 20:36:16 »
Bara ut o glida med pärlan:)):)):))

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #141 skrivet: april 01, 2013, 21:51:04 »
Precis som Jens och Daniel_80 säger det har jag upplevt några gånger, ibland kan folk vara avundsjuka att de bara vill fördärva det dem inte kan själva köpa. >:(
Hoppas att dessa idioter lämna din pärla vara i fred. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad henkek

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 174
« Svar #142 skrivet: april 01, 2013, 22:12:35 »
Antar att de va din pärla jag såg i Jönköping åkandes från Biltema hållet över e4an:)

Såg jäkligt fin ut i sol skenet :)

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • BMW M3 "TopRetz"
« Svar #143 skrivet: april 02, 2013, 11:52:41 »
Antar att de va din pärla jag såg i Jönköping åkandes från Biltema hållet över e4an:)

Såg jäkligt fin ut i sol skenet :)
Jag vet att jag körde åt det hållet, så det var säkert min pärla du såg  :)
BMW M3 E92

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #144 skrivet: april 02, 2013, 20:17:43 »
Nu kommer mitt inlägg här att likna ett tråkigt och trist blogginlägg...
Om det sticker i ögonen så får dom peta in en mejsel - det kommer definitivt sticka mer! :D

O ena sidan kan det vara lite sanning i det hela....
En bil som syns o körs av en brutta på en o femtio svider i ögonen som salt o damm!
Du vill ha en bil som du trivs med, med prestanda o utseende men i det undermedvetna finns det en liten djävul som vill ut!

O andra sidan vill man sticka ur mängden o ha nåt som ingen annan har.

Som jag, lite udda Skoda till vardags o en slå 518 till sommaren! ;)
Vem f@n är så dum o kör en BMW som kan knappt köra om en traktor?!?!? :D
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad BROR

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 251
  • Bakhjulsdrivet - Finns det annat?????
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #145 skrivet: april 03, 2013, 10:15:43 »
Herregud, visst kan man vara avis på din M3'a men det beror på "VILL HA" känslan.
Va fan sysslar folk med ??? har till och fått sura kommentarer om min gamla E39'a, i och för sig känns det ju bra 8) för dom har ju ingen koll, och man blir i princip uppgraderad ;D på något sätt trots att bilen inte e värd mer än 40 papp :(
De e ju bara att ignorera även om det är en gammal bekant :( det bevisar ju bara trångsyntheten och missunsamheten hos dom som klagar, dom kanske själva har några skumma å dyra böjelser som i deras ögon är helt OK.
Skulle du komma med en "hottad" å råtrimmad Trabant eller Lloyd skulle nog gnället ta ny fart  8)
Som "Grabber" säger, visst vill man synas genom något unikt , gammalt eller nytt å bli bekräftad  ;D ;D
-01 E39 525ia med Bavaria paket, trivselfaktor 100+
SÅLD :'(

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #146 skrivet: april 05, 2013, 21:03:18 »
Bry dig inte om vad folk tycker och sen tror jag knappast att du är ute efter uppmärksamheten tack vare M3an. Kämpa på med projektet och bara njut av att köra BMW M3 :D
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Grabber

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 356
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #147 skrivet: april 05, 2013, 21:04:51 »
skumma å dyra böjelser med en "hottad" å råtrimmad Trabant
O yeah!! Ja tack men än så länge ligger det på ritbordet   ;D ;D
BMW - Beroende Med Wilja

Utloggad Budda80

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 16
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #148 skrivet: april 07, 2013, 19:10:59 »
Att det ska vara så svårt att unna någon annan något som tex en fin bil som din M3a. Det är så jäkla jobbigt med den svenska avundsjukan ju. Klart du ska fortsätta åka på så mycket bilträffar som möjligt så man får njuta av din läckra bil och träffa dig och snacka. Ibland är jag glad att jag bara har min 525a och ingen mer märkvärdig bil så man slipper en massa avundsjuka. ;)

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
BMW M3 E92 "TopRetz"
« Svar #149 skrivet: april 07, 2013, 20:53:23 »
Ja, det är klart att du ska fortsätta med din hobby. Personer som den bekant du berättat om är inte ens värda att efter detta skänka en tanke, än mindre bry sig om dess åsikter. Avbryt kontakten, den är efter detta inte nyttig. Våra liv är för korta för att hänga upp sig på sådant, vi ska leva dem så kul vi kan istället. Lite smådjupt, men så försöker jag göra och gör det rätt bra efter dem förutsättningar jag har.  :)

Det är ett intressant(?) fenomen det här med "märkesbilar". Jag har också upplevt det några gånger och fann det väldigt kul den gång när jag svarade den märkbart avundsjuka personen som kommenterade mina 3st BMW som stod på uppfarten med att dem tre tillsammans inte ens var värda en halv ny V70. Man riktigt såg hur personen ifråga blev irriterad på sig själv över sitt klavertramp, han gjorde bort sig helt enkelt. Kul för mig!  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners