Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
BMW M535i -87 "Warsteiner"

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW M535i -87 "Warsteiner"  (läst 10434 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 02Mattias

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« skrivet: december 17, 2012, 15:34:38 »
Kan väl lägga upp en tråd om bilen här också  :) 


Motor och drivlina:
M30B34 och Getrag 260. Renoverad topp med nya vippor, dubbla ventilfjädrar, ventilerna slipades in. Cat Cams 284-graders kam monterades. Denna kam ska ha exakt samma specifikation som Dr Schrick:s 284-graders kam. S38B38 grenrör från en BMW (E34) M5 3,8 monterat med nya flänsar = borttagen PulsAir avgasrening. Alla packningar, termostat etc är bytt. Ny hardyskiva. Bytt koppling till en starkare modell från Sachs. Sportluftfilter monterat. Dubbelt tvåtums sportavgassystem från Raka Rör med två rostfria dämpare. Diffbroms :)

Chassi, bromsar & hjul:
Justerbara coilovers (30 steg på hårdheten och 120 mm i höjd) "Super Sport" från http://xyz-sweden.com/ Diverse nya stag och bussningar. Nya silentblock som limfylldes (för att bli hårdare).
Fjädertornsstag i aluminium både fram och bak från Weichers Sport.
Brembobromsar. Fälgar från BMW (E34) M5 3,8 med 235/45-17 fram och 255/40-17 bak.
Dessutom har jag en uppsättning BMW Style 5 kryssekerfälgar i 8x16 tum som det ska på R-däck på.

Interiör:
Original mörkblå M-inredning i väldigt bra skick förutom det nästan obligatoriska hålet på förarstolens sidostöd. Extramätare för vattentemp, oljetemp och oljetryck. Skalstolar i glasfiber finns för bankörning.

Kaross:
Vita blinkers bak, i övrigt original kjolpaket. Borttagna sidolister. Motorhuv, baklucka, framskärmar och kåpa/täckplåt över kupéfläkten är bytt till glasfiberdelar. Nylackad i alpinvit (klar den 16:e augusti 2010). DTM-dekor (replika) från M3 E30. "M-stripes" köpta på tiometersrulle från Dekaltrim.nu.

Gissar på sisådär 250 hk och en bit under 1400 kg. Kör ifrån Audi A8 4,2, Mercedes E430, BMW Z4 och en del annat. Låter racing om den och är riktigt kul att köra  :)
The speed is always OK, but sometimes the corner is too tight.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad 02Mattias

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #1 skrivet: december 17, 2012, 15:41:44 »
Video från Master Starter på Ring Knutstorp i somras:

Master Starter Ring Knutstorp 2012
The speed is always OK, but sometimes the corner is too tight.

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #2 skrivet: december 17, 2012, 17:30:13 »
Har ju följt hela resan på rejsa.nu och även fått se den i verkligheten, och det har varit ett sant nöje. Det är en riktigt läcker vagn du knåpat ihop.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad 02Mattias

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #3 skrivet: december 17, 2012, 17:36:40 »
Tackar :)
The speed is always OK, but sometimes the corner is too tight.

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #4 skrivet: december 17, 2012, 18:38:14 »
Oj, vilken läcker vagn du har i din ägo. Känner igen den från rejsa.nu. Trevliga modifieringar du utfört.

Välkommen till forumet.

Mvh
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #5 skrivet: december 17, 2012, 23:15:07 »
Välkommen på bimmerpower! Mattias.
Trevlig vagn du har! säkert många som skulle vilja ha den. :)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad 02Mattias

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #6 skrivet: december 25, 2012, 14:54:22 »
Tack, tack  :)
The speed is always OK, but sometimes the corner is too tight.

Utloggad E3-Otto

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +7/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #7 skrivet: januari 14, 2013, 01:00:20 »
Den är grym! låter gott gör den med!
/Otto

Utloggad Davve

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1586
  • Karma: +15/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #8 skrivet: januari 14, 2013, 11:06:47 »
Ursäkta OT Mattias.
 
E3-Otto, din fina bil är ju något i hästväg, vore den inte värd en projekttråd? Jag har läst det mesta om den på rejsa och sett den några gånger IRL, den är ju helt underbar och väldigt omfattande ombyggd.  :)  Blir väl lite mastigt att ta allt igen men börja med en kort sammanfattningen vettja!  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad E3-Otto

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +7/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #9 skrivet: januari 16, 2013, 00:27:51 »
Ursäkta OT Mattias.
 
E3-Otto, din fina bil är ju något i hästväg, vore den inte värd en projekttråd? Jag har läst det mesta om den på rejsa och sett den några gånger IRL, den är ju helt underbar och väldigt omfattande ombyggd.  :)  Blir väl lite mastigt att ta allt igen men börja med en kort sammanfattningen vettja!  ;)
Haha, tackar! Jo jag kan slänga ihop lite. Går nog fort, det mesta är ju orginal  ;D
Ursäkta Herr Warsteiner!  :)
/Otto

Utloggad E3-Otto

  • Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 83
  • Karma: +7/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #10 skrivet: februari 03, 2013, 19:21:59 »
Ska du göra något i vinter med bilen?
/Otto

Utloggad Frankyboy

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • BMW überalles :)
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #11 skrivet: februari 21, 2013, 18:23:58 »

YTja!
Mina komplimanger:)
Jävligt najs bil vuxit up i en sån  och e 635csi:)
riktigt najsa bilar.

Kan väl lägga upp en tråd om bilen här också  :) 


Motor och drivlina:
M30B34 och Getrag 260. Renoverad topp med nya vippor, dubbla ventilfjädrar, ventilerna slipades in. Cat Cams 284-graders kam monterades. Denna kam ska ha exakt samma specifikation som Dr Schrick:s 284-graders kam. S38B38 grenrör från en BMW (E34) M5 3,8 monterat med nya flänsar = borttagen PulsAir avgasrening. Alla packningar, termostat etc är bytt. Ny hardyskiva. Bytt koppling till en starkare modell från Sachs. Sportluftfilter monterat. Dubbelt tvåtums sportavgassystem från Raka Rör med två rostfria dämpare. Diffbroms :)

Chassi, bromsar & hjul:
Justerbara coilovers (30 steg på hårdheten och 120 mm i höjd) "Super Sport" från http://xyz-sweden.com/ Diverse nya stag och bussningar. Nya silentblock som limfylldes (för att bli hårdare).
Fjädertornsstag i aluminium både fram och bak från Weichers Sport.
Brembobromsar. Fälgar från BMW (E34) M5 3,8 med 235/45-17 fram och 255/40-17 bak.
Dessutom har jag en uppsättning BMW Style 5 kryssekerfälgar i 8x16 tum som det ska på R-däck på.

Interiör:
Original mörkblå M-inredning i väldigt bra skick förutom det nästan obligatoriska hålet på förarstolens sidostöd. Extramätare för vattentemp, oljetemp och oljetryck. Skalstolar i glasfiber finns för bankörning.

Kaross:
Vita blinkers bak, i övrigt original kjolpaket. Borttagna sidolister. Motorhuv, baklucka, framskärmar och kåpa/täckplåt över kupéfläkten är bytt till glasfiberdelar. Nylackad i alpinvit (klar den 16:e augusti 2010). DTM-dekor (replika) från M3 E30. "M-stripes" köpta på tiometersrulle från Dekaltrim.nu.

Gissar på sisådär 250 hk och en bit under 1400 kg. Kör ifrån Audi A8 4,2, Mercedes E430, BMW Z4 och en del annat. Låter racing om den och är riktigt kul att köra  :)

Utloggad 02Mattias

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Karma: +2/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #12 skrivet: mars 01, 2013, 22:10:41 »
Tackar för de uppskattande kommentarerna och platsen på förstasidan  :)  Har tyvärr inte varit inne här så mycket på sista tiden pga nytt jobb med långa dagar och en massa annat att pyssla med.


I vinter får den bara stå. Första april ställer jag på den, servar den och börjar köra med den  8)  Ska skruva ner höjden en bit och sen mest bara tanka och köra tänkte jag  :)



The speed is always OK, but sometimes the corner is too tight.

Utloggad Gemini__

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 3257
  • Karma: +20/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #13 skrivet: mars 02, 2013, 02:47:50 »
Förstår att du längtar till 1:a april.  :)  Snart är vi där.
 
Med vänlig hälsning
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
BMW M535i -87 "Warsteiner"
« Svar #14 skrivet: mars 02, 2013, 10:32:36 »
Du längtar att ställa på den och vi längtar att se mer om vad du ytterligare ska göra med den. ;)
Hoppas att den bli klart till Mantorp den 26e maj. 8)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

 

Reklampartners