Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Noob fråga!! Utrymme till bromsservo dränerat?  (läst 2035 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Speedchop

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
Noob fråga!! Utrymme till bromsservo dränerat?
« skrivet: december 01, 2012, 20:56:30 »
Hej,
Ny här och har en korkad fråga.. fyllde på lite bromsvätska idag och råkade spilla lite (ca 1/2 kapsyl). Bromsvätska och lack är ju ingen lyckad kombo så jag tog ett par dl vatten och sköljde försiktigt. Sen slog det mig - är utrymmet dränerat? Kommer min bil att explodera och förintas :) Huvet är dumt ibland... suck!

Tack på förhand

MVH/ Jonas 

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: december 01, 2012, 21:42:32 »
Välkommen på bimmerpower.org.
Detta hände mig också, tog en svamp med champo, tvättade där jag spillde, spolade med vatten och torkade med en mjuk duk så var det klart. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Speedchop

• Junior Medlem
  • **
« Svar #2 skrivet: december 01, 2012, 22:10:21 »
Tackar för svaret Alain! Kruxet i detta fall var att jag spillde ner i utrymmet under servot  ::) Frågan var om det utrymmet dränerar ut i det fria eller om vattnet landar i kupén eller nåt annat obehagligt ställe med elektronik eller så?

Tack på förhand!!

MVH/ Jonas

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #3 skrivet: december 01, 2012, 22:44:45 »
Oki, kan tänka mig att vattnet går i det fria annars det skulle se ut som en swiming pool i kupé varje gång det regna eller när du gör motor tvätt.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Speedchop

• Junior Medlem
  • **
« Svar #4 skrivet: december 02, 2012, 10:46:49 »
Kalas,
Tackar för svaret än en gång Alain  :D Jag misstänkte att det borde vara så men ville kolla med er som vet bättre!

MVH/ Jonas

Reklampartners