0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo! Vet hur det känns, jag är ju bara 4 månader äldre än vad du är. Om kroppen kunde göra lika mycket som hjärna vill, man skulle fortfarande vara i 25 årsålder men tyvärr kroppen fungerar inte så. Även om du inte kommer att springa Maratonen önskar dig en go återställning.
Jaha, ja, nu e man tillbaka till grottekvarnen igen nu e de slut på denna semester period, nja, semester var det väl inte så mycket av då tillbyggnaden av sommarhuset tagit mesta tiden, dock sluppit jobbet Golvbjälklag, väggstommar och tak på plats, va varmt det varit sista veckan, just när takpappen skulle på.Biljobb, nä inte så mycket förutom att före midsommar började laddnings lampan blinka å lysa längre perioder, det hela var lite underligt då det är en fyra år gammal bytes generator som borde hålla mycket längre, garantitiden var ju givetvis tre år.Det första var att byta laddregulatorn, å kolen var ju inte helt slut, men ska inte vara så här slitna efter fyra år och ca. 8000 mil Bytet hjälpte inte, felet blev bara värre å värre, sista flämtande laddningen på torsdagen före midsommar, kul, generator igen för 4-5000 ihop med alla andra utgifter med bl.a. bygget Kollade med bildelsbasen men där fanns det inget som gått under 25000 mil, å begagnat känns inte helt rätt.Kontaktade därför firman jag köpt laddregulatorn av (450 pengar), jo det var OK att lämna tillbaka laddregulatorn och uppgradera bytes generatorn till en 120A generator(det jag hade var en 90A), slutade med ett pris på runt 2800 efter avdrag för regulatorn, snacka om bra pris Hoppas nu att denna generator håller bättre (detta är fjärde generatorbytet), kollade att det är nya kol och såg även att ankaret(rotorn) är bytt så det borde funka.Firman har funnits sedan 60-talet och det är som att komma tillbaka till detta decenium då man kommer in i butiken, har dock inte mycket erfarenhet av firman (ny ägare sedan några år tillbaka) men verkar seriös, kolla in www.frejbildelar.seDet tråkiga med detta generatorbyte är att jag har fått tillbaka missljudet som beskrivs i http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=3612.msg27177#msg27177 igen laddningen är ju OK med 14,7 V men varför viner det så förb....t, det ska vara tyst under läppen på en BMW, definitivt då det är en 6'a, ja, ja, får väl leva med detta tills tid finns för undersökning.Kolla in denna grej, det kan väl inte vara för att folk gillar BMW, eller Strax före semestern parkerades bilen på en P plats med plats för ett 50 tal eller fler bilar, när hustrun å jag kom tillbaka så såg det ut på följande sätt Det hör till saken att P platsen var tom när vi kom dit och det var den när vi skulle hämta bilen, förutom vår och idiotens, hur f....n tänker man, kan väl var ok att stå bredvid men så in i h-vete nära, som tur var det inga märken på vår vagn, snacka om frestande att "avlägsna" vänster backspegel på den högra bilen.Som ni ser så petar jag in lite bilder igen, nu e de Photobucket som gäller.Återkommer med lite mer rapportering senare, ha en fortsatt trevlig sommar
Hur har du det med bygget och vädret? Har du kanske bättre där du är än i Göteborg då vi inte har haft nånt vår, bara regn och kallt i stort sätt varje dag, 7 dagar utan sedan börja av mars månad, hoppas att vi får nånt sommar.I lördag var jag i Mantorp, +8 och iskall vind, blev lite bättre på eftermiddag, usch!Rosten är den värsta sjukdom för bilar, när man börja fixa det, man hitta alltid någonting nytt, hoppas att det löser sig på smidig sätt.