Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
juli 11, 2025, 12:17:14
Startsida
Forum
Hjälp
Kalender
Media
Logga in
Registrera
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»
Övriga diskussionsforum
»
Allmänna diskussioner
»
Bil och trafik, lagar, juridik
»
Fråga om allmänna platser
Nyheter
Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Fråga om allmänna platser (läst 2322 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1168
Tyskbils-tok :P
«
skrivet:
september 16, 2012, 18:12:02 »
Nu är det så att i fredags så var det bilträff i ett parkeringshus och efter att ha läst eftersnacks-tråden om just träffen så var det en jänkare som körde som ett svin och arrangörerna har tagit ett beslut som får mig att fundera om man får göra så? Föraren till jänkarbilen är tydligen inte välkommen någon mer på samtliga av deras träffar enligt arrangörerna men om jag har förstått rätt så är det ju en allmän plats så min fråga är, har man rätt att avvisa folk från allmänna platser? Bilträffar överhuvudtaget sker på allmänna platser och i mina öron låter det väldigt konstigt att folk kan avvisas.
Loggat
BMW - När du älskar att köra
Biltransport? Skicka PM
Smagnuss0n
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 100
Kön:
«
Svar #1 skrivet:
september 16, 2012, 20:58:54 »
Enligt mig så känns det logiskt att man ej ska kunna avvisa någon från en allmän plats.. dock kan man prata med personen som körde bilen att han inte behöver komma dit om han ska betée sig dåligt. Men avvisa någon när man inte har makt över det... nja
Loggat
Hammarstrand bilvård - AC Service - Bilrekond
ostersundsgatbilar.se
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10081
Kön:
«
Svar #2 skrivet:
september 16, 2012, 21:32:32 »
Vad menar du med allmänt plats?
Är det en parkering framför en affär?
Parkeringar framför en affär/er är inge allmänt plats, dessa parkeringar tillhör affären/er och de betala för det till kommunen i samband med hyra för lokaler då i äntligen finns inge rätt att göra träffar på dessa platser.
chefen till lokal ha rätt att ringa till polisen för att ta bort folk därifrån om de inte har tillstång från chefen.
Så! Om de har rätt att ta bort honom? Om träff ansvarig har tillstånd att ordna träffar på den parkeringen då kan han ta bort den oönskade besökaren annars inte.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
CarpeDiem
Trusted Member
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 1168
Tyskbils-tok :P
«
Svar #3 skrivet:
september 16, 2012, 22:12:20 »
Bilträffen är i ett parkeringshus och jag tror att det är kommunen som äger det, dessutom så finns det inget tillstånd för evenemanget. Som sagt, i mina öron låter det konstigt att man kan avvisa folk.
Loggat
BMW - När du älskar att köra
Biltransport? Skicka PM
Alain
Admin
Administrator
BMW Senior Medlem
Antal inlägg: 10081
Kön:
«
Svar #4 skrivet:
september 16, 2012, 23:08:17 »
OK! eftersom det är ett parkeringshus, det förmodligen tillhör kommunen därmed kan polisen komma när som helst och ta bort allt folk däremot inge annat kan tvinga honom att köra bort om han inte vill.
Loggat
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan.
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!!
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
« föregående
nästa »
Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
»
Övriga diskussionsforum
»
Allmänna diskussioner