Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Lite råd!  (läst 4378 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rojeb

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Kön: Man
  • BMW 530d 2003
Lite råd!
« skrivet: augusti 15, 2012, 22:20:11 »
Hej! jag är ny här och har precis köpt en 530d 2003 den har gått 28000 mil ??? ´det är lite små fix på den men jag tänkte snygga till den vilket jag ser fram emot för den är ju super skön att köra.
Jag vänder mig hit för att ni har erfarenhet av BMW och undrar om jag kan få lite tips och råd vad jag bör kika på och göra med motor och kaross.

Tack på Förhand!
Rojeb

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Lite råd!
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2012, 23:16:49 »
Hej och välkommen på bimmerpower.org ;)
Kan tänka mig att det är en E39?
Hur mycket vill du ändra med karossen, fjädrar, fäljar insida eller mer?
Vad det gäller om motorn, eftersom det är en diesel, vi har en man (Diesel Kungen) som säkert kan hjälpa dig.
Han säkert hör av sig.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Dieselkungen

• Projektmedlem
  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 931
  • https://www.facebook.com/Vtech-Tuning-G%C3%B6tebor
    • Vtech Tuning
Lite råd!
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2012, 18:32:58 »
ring mig 0732-681144 övrig tid
           0709-901716 vard 7-16
Bmw 430D Dieselmonstret 2.0
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144

Utloggad Rojeb

• Junior Medlem
  • **
  • BMW 530d 2003
Lite råd!
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2012, 21:17:46 »
Tackar!
Nej det är en E60 och jag tänkte byta kjolar,ytter backspeglar och annat små skoj, men efter hand kostar ju lite. ::)
Men först vill jag ha ordning på bil så att jag vet att den är bra i sin helhet då är det ju bra att ha tillgång till er som vet vad man skall kolla efter. ;)
Och ja Diesel Kungen jag ringer dig imorgon fredag! :)
Mvh
Rojeb

Utloggad Gravedancer

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
Lite råd!
« Svar #4 skrivet: augusti 19, 2012, 10:28:32 »
vet att dom första 03orna E60 530D hade problem med något som släppte på insugsidan och åkte ner i motorn och pajjade kolv osv, minns dock inte vad det var som släppte? kanske någon annan här vet bättre?, men det brukade ske kring 10000mil och uppåt, så det är säkert fixat! :). hoppas du får många härliga bekymmersfria mil i ny kärran :)

Utloggad hejmer

• Senior Medlem
  • Antal inlägg: 77
Lite råd!
« Svar #5 skrivet: augusti 19, 2012, 10:39:02 »
vet att dom första 03orna E60 530D hade problem med något som släppte på insugsidan och åkte ner i motorn och pajjade kolv osv, minns dock inte vad det var som släppte? kanske någon annan här vet bättre?, men det brukade ske kring 10000mil och uppåt, så det är säkert fixat! :). hoppas du får många härliga bekymmersfria mil i ny kärran :)
spjällen i insuget som kan släppa pågrund av riktigt dålig konstruktion, lyckligtvis går dessa att plocka bort utan större bekymmer 8)
Bmw 330d -01

Utloggad Gravedancer

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
Lite råd!
« Svar #6 skrivet: augusti 19, 2012, 10:41:26 »
spjällen i insuget som kan släppa pågrund av riktigt dålig konstruktion, lyckligtvis går dessa att plocka bort utan större bekymmer 8)

Just precis!!. :) morbror min råkad ut för det, ingen billig historia! :(

Utloggad Rojeb

• Junior Medlem
  • **
  • BMW 530d 2003
Lite råd!
« Svar #7 skrivet: augusti 19, 2012, 22:23:29 »
Tack för tipsen om insugen.  :D
Nu har jag en felkod jag inte kan tyda på växellåda som lyder:515008 okänt fel.  :-\
Någon som vet vad det kan vara?
I veckan börjar lite kul projekt. Koppla in aux ingång till stereon finns ju inte på min skall bli intressant och se hur det blir.  :)
Mvh
Rojeb

Reklampartners