Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Balucka i baklås på 750 -96a  (läst 3948 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Danne^^

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 21
Balucka i baklås på 750 -96a
« skrivet: juli 27, 2012, 09:15:13 »
Hejsan, min bil blev strömlös och jag provade och lirkade med nyckel för att se om bakluckan gick att öppna när strömmen var borta men det gick inte, men jag fick upp framdörren efter många om och men.

Men nu till saken att bakluckan gått i baklås och där har jag bakfälgarna som ska få nya däck. Nån eller några som har tips och trix hur jag ska göra eller har varit med om samma problem. Ska nämnas att det är en softclose lucka.

Nyckeln funkar inte i låset har jag konstaterat och jag tror en säkring till softclosen har gått efter att ha provat kablat igång den.

Tacksam för snabba svar.

Mvh:Daniel

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2012, 10:21:25 »
Välkommen till forumet!

Det ska gå att öppna en helt strömlös e38 med bara nyckeln, prova att spraya in lite wd-40 eller liknande i låset och vrid fram och tillbaka. Problemet är lite att man använder sällan själva nyckeln då man öppnar med fjärren istället. Jag har gjort exakt det här på en 750 -96, och efter lite massage gick det bra!  :)
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #2 skrivet: juli 27, 2012, 10:32:29 »
Kom på en sak till, -om du får upp förardörren så är det lätt att få upp motorhuven också. Då kan du bara sätta en batteriladdare på pluspolen där, eller kör med startkablar från annat batteri. Då ska bakluckan fungera som vanligt.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Danne^^

• Junior Medlem
  • **
« Svar #3 skrivet: juli 27, 2012, 12:24:16 »
Jag har laddat bilen och allt men jag tror problemet är att fick ett tips a burlins motor (bmw) att iom att lyset var glömt på av min sambo skulle jag prova sätta ström via nummerplåtsbelysningen och då tror jag nån säkring gått till softclosen och den sitter i bagaget tyvärr och det gjordes för att nyckeln vägrade funka i låset.

Har sprejat alla sprayer i låset och juckat och torkat och juckat ännu mer med nyckeln men det funkar inte.

Börjar bli mer och mer tvungen att ta till nån drastisk metod :S

Utloggad Danne^^

• Junior Medlem
  • **
« Svar #4 skrivet: juli 27, 2012, 17:34:28 »
Det har iaf löst sig nu efter lite tjafs och mycket ilska.

Jag försökte klättra in genom hålet i armstödet men fastnade när jag skulle in och skar mig lite grann varstans på kroppen, ska påpekas att jag är 190cm lång och cirka 100kg tung så det var nog ingen rolig syn men optimist är man!

Blev arg och tog en av nycklarna som jag hade i reserv (har 3st reserver) och tog min lilla rörtång och sen in med nyckeln i låset på med tången och börja vrida och efter att ha tagit i ganska mycket så pangar luckan upp.

Problemet som hade uppstått var att lås stången från låsmotorn till själva mekaniska låset hade hamnat i nått mellanläge och därför funkade inte luckan.

Men nu till det positiva är att jag kunnat motionera upp låsen och lära mig att jag inte är så liten som jag tror.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #5 skrivet: juli 27, 2012, 18:40:43 »
Forsättning från PM ;)
Grattis!
Bra att det löste sig, hoppas att du fixa stången innan du stänger av baklucka.
Förut ringde till BMW, förklarade problemet men de hade inge lösning.
Det är bra att bli arg men bara ibland då går det framåt.
Hoppas att du stanna med oss på forumet. ;) 8)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #6 skrivet: juli 28, 2012, 11:07:41 »
Skont att det loste sig. Laskigt att forsoka ta sig in via genomlastningsluckan, galler att inte lida av klaustrofobi. :D

Mvh
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Reklampartners