Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Polisens nya vapen - ANPR  (läst 2517 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
Polisens nya vapen - ANPR
« skrivet: juni 25, 2012, 15:03:41 »
Mycket elakt av dom enligt min åsikt, det är så illa att man måste eventuellt besiktiga bilen i god tid också?

I korthet, bildigenkänning av registreringsskyltar från polisbilar och utplacerade kameror som kollar upp regnr mot vägtrafikregistret och registret för efterlysta fordon till exempel.

Länk: http://bytbil.com/nyheter/dvjfskyg?utm_campaign=PolisensNyaVapen#xtor=AD-500-
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: juni 25, 2012, 20:54:35 »
Förstår jag det hela rätt läses nummerskylten av och kontrolleras mot Trafikverkets uppgifter. Precis som polisen idag kan göra när de kör bakom dig. Är din bil skattad, besiktigad och försäkrad kommer inget att hända. Ser inget problem i detta.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #2 skrivet: juni 25, 2012, 23:56:41 »
Förstår jag det hela rätt läses nummerskylten av och kontrolleras mot Trafikverkets uppgifter. Precis som polisen idag kan göra när de kör bakom dig. Är din bil skattad, besiktigad och försäkrad kommer inget att hända. Ser inget problem i detta.

Håller med :)
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #3 skrivet: juni 26, 2012, 18:09:06 »

Inte jag heller, bara bra om de lyckas hitta flera stulna bilar. Sedan att min tunga högerfot inte är så glad i plåtpoliserna är en helt annan femma.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #4 skrivet: juni 29, 2012, 15:48:13 »
Sedan att min tunga högerfot inte är så glad i plåtpoliserna är en helt annan femma.
+1 på den.  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners