Kanske inte ledsen men riktigt förbannad!!

Köpte ju mig en XC70 tidigare i år för att ha som lite vardags/slit och släng bil. Efter köpet har den två gånger varit tillbaka hos handlaren för garantireparationer. Första gången var det en anliggande broms samt dålig funktion på handbromsen, andra gången var det ABS givarna som krånglade.
Igår på väg hem från Malmö började det slamra från höger sida, eftersom vi snart skall åka en längre tripp med bilen valde jag att inte chansa utan jag lämnar idag på morgonen in bilen till verkstaden på samma gata som mitt arbete.
De hittar omgående felet och det är att sprinten som håller bromsklotsarna bak på plats har gett sig iväg och klotsarna ligger alltså löst och skramlar rundor i sitt ok.
Det är alltså inte mer än några veckor sedan som bilen var på verkstad för att få bromsarna fixade, visserligen ingen Volvo verkstad utan ett helt annat märke men så jä**a svårt kan det väl inte vara att meka Volvo så de inte får ihop grejorna ordentligt.
En väldig tur att bromsbackarna inte gav sig av i 120 på E6an igår kväll och jag är väldigt glad att det uppdagades innan vi gav oss iväg på långtur med bilen och har färjor och annat att passa.
Förstår att det inte är kul att reparera på en gammal Volvo som man sålt men att slarva så pass att folks liv är i fara…

Blir ju inga fler bilar köpta på den firman, sedan får säljaren vara hur trevlig och tillmötesgående som helst, ställets mekaniker lämnar ju en hel del att önska om man säger så.