0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan tänka mig att med allt du gör kommer du att ha ett mycket bra ljud, eller?
Har du kommit nånvart med ljudbygge?Sitter själv med planer på uppgradering, då jag helt håller med om att BMW Business inte låter något vidare. Dessutom glappar den eftermonterade AUX-ingången Hur blir det då om man stoppar ny stereo med alla adaptrar osv, på orginalhögtalarna? Det måste bli en märkbar skillnad.Det finns ju även harmann kardon-system i dessa bilar på stora stereon, såg en som sålde ett sådant kit på blocket. Men det känns sådär att köpa begagnade högtalare.Detta tål att tänkas på!
Nej jag kör fortfarande på standard prylarna. Som jag förstått det så är det inte elektroniken som är den sämsta länken i originalprylarna. Så jag skulle definitivt börja med att byta elementen. Personligen skulle jag inte heller stå ut med en eftermarknads stereo som skämmer utseendet i instrumentpanelen. Det är dessutom mer jobb att stoppa i en annan huvudenhet än man kan tro då du måste dra nya kablar överallt. Originalprylarna är inte samlade i ett din chassi som man kan tro utan det är i princip bara en cd läsare i intrumentpanelen. Slutstegen sitter i kofferten exempelvis.Efter att läst på lite så har jag förstått att de ersättningselement som BSW säljer passar inte det enklaste systemet som säljs i europa. Tydligen finns inte detta alls i de bilar som säljs i staterna utan deras enkla system har 3 element i dörrarna och sedan finns det även HK systemet.
Tack för välkomnandet Gemini_! Självklart skulle det ju inte vara enkelt och smidigt Börjar låta som att det blir till å plocka ihop högtalare och distanser på egen hand. Men då är ju frågan, hur blir det med framsystemets filter? I golfen jag bytte framsystem i så satt filtret integrerat i diskanten, och midbasen var sedan seriekopplad mot diskanten. Kunde koppla så jag använde befintliga sladdarna ut i dörren och nya från filtrena bakom handskfacket till skrikarn. Men du sa att elementen i fram på e46 är paralellkopplade? Går säkert att hitta en smidig lösning på detta Har du kollat andra forum? Verkar helt orimligt att ingen gjort detta och löst problemen innan på en 10 år gammal bilmodell
Detta förstärker då bara behovet av att byta nyss nämnda enhet Då kommer frågan: Hur mycket jobb är det att dra. nya sladdar? Bak borde det bara vara att ta sig ner i trösklarna då de gamla sladdarna lär gå kringelikrok. Ut i dörrarna då, Fredrik, du som haft ner innerklädseln, hur ser kabelgenomföringen ut, är det en kontakt eller ligger det en härva i gummidamasken? (Hoppas men tvivlar på det sistnämnda)