Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: använda e39 stereon utan nyckel  (läst 3293 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad offfroad

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 39
använda e39 stereon utan nyckel
« skrivet: maj 11, 2012, 19:15:12 »
hej jag har en ganska kraftig ljudanläggning i bilen , och ganska välbyggd , huvudenheten är original ( den lite äldre typen av e39 huvudenhet med kasette fram och 6 cd växlare bak ):

saken är nu att jag vill kunna spela upp musik utan att nyckel sitter i , tex när man ska gå utanför bilen och prata om vad man har , så är det lite dumt ifall nyckel sitter i och någon kan komma och köra iväg med bilen..

jag har läst på diverse forum där folk har påstått att man kan ha stereon igång i 20 min utan att nyckeln sitter i tändlåset , är det någon inställning man ska ändra på eller?
BMW 525 TDS E39 / buggyn

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2012, 21:04:36 »
Eller bakom tändlåset har du en kabel med ström till radio som går in och en som går ut till radio, dra ut dessa och koppla dom tillsammans men jag inte vet vilka det är.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad offfroad

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 39
« Svar #2 skrivet: juli 15, 2012, 11:48:09 »
kopplade in en liten knapp till stereon

den funkar så att när knappen är på då aktiveras en relä som bryter strömmen efter stereons originalsäkring ( i handsfacket ),

och ström kopplas in till stereon ifrån vindrutetorkarna ( deras säkring har +12v hela tiden )

( reläet är för att det inte ska bli några konstiga bakströmmar , ifrån vindrutetorkare till andra säkringar )

så har jag gjort nu i alla fall och det funkar kanon..
BMW 525 TDS E39 / buggyn

Reklampartners