Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Olika metoder för bilvård finns det…

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Olika metoder för bilvård finns det…  (läst 2519 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
« skrivet: maj 05, 2012, 14:11:20 »
Har ägnat några timmar av dagen till bilvård vilket bland annat innebar en tvätt på den lokala macken med tvätthallar. Efter en stund rullar det in en bil i hallen intill mig, det hänger endast stora skynken mellan hallarna så man kan se lite vad grannen pysslar med, och en äldre herre kliver ut.

Mannen börjar sin tvätt genom att fylla en spann med vatten och tvättmedel och går direkt från detta till att punktmarkera vissa delar av bilen som är helt torr. Efter detta fortsätter han med att öppna alla fyra dörrarna och bakluckan, kombi, och tar nu fram vattenslangen och börjar metodiskt att spola av runt om på insidan av dörrar och baklucka. Hela vägen runt alla dörrar, inklusive rutram m.m. Ja ni kan ju tänka er resultatet… trots lågt tryck på slangen fick han med all säkerhet in en hel del vatten i bilen och hur hans högtalare i dörrarna mådde efter denna behandling vill jag nog inte veta.

När jag åkte hade han just börjat spola av hela bilen, jag vet inte om jag någonsin vill veta hur hans metod av bilvård fortsätter…  :o
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #1 skrivet: maj 05, 2012, 17:49:05 »
Haha, man kommer att tänka på den gamla klassikern:
Woman+Car+Powerwasher=American

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #2 skrivet: maj 05, 2012, 21:05:17 »
Exakt den videon ploppade upp i min skalle när jag såg mannen i tvätthallen idag.  :D Dock var detta inte riktigt så illa, men det kom kanske efter jag hade åkt…

Undrar hur kvinnan på filmen gör när hon skall åka därifrån? Sätter sig i sätet och blir plaskblöt om ändan men åker ändå glatt vidare eller??
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #3 skrivet: maj 05, 2012, 22:13:46 »
Haha, ja ibland undrar man hur folk tänker.  ;)
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #4 skrivet: maj 06, 2012, 14:59:14 »
Jag vill inte säga: bilar och kvinnor men i visa fall kan man fråga sig. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners