Har ägnat några timmar av dagen till bilvård vilket bland annat innebar en tvätt på den lokala macken med tvätthallar. Efter en stund rullar det in en bil i hallen intill mig, det hänger endast stora skynken mellan hallarna så man kan se lite vad grannen pysslar med, och en äldre herre kliver ut.
Mannen börjar sin tvätt genom att fylla en spann med vatten och tvättmedel och går direkt från detta till att punktmarkera vissa delar av bilen som är helt torr. Efter detta fortsätter han med att öppna alla fyra dörrarna och bakluckan, kombi, och tar nu fram vattenslangen och börjar metodiskt att spola av runt om på insidan av dörrar och baklucka. Hela vägen runt alla dörrar, inklusive rutram m.m. Ja ni kan ju tänka er resultatet… trots lågt tryck på slangen fick han med all säkerhet in en hel del vatten i bilen och hur hans högtalare i dörrarna mådde efter denna behandling vill jag nog inte veta.
När jag åkte hade han just börjat spola av hela bilen, jag vet inte om jag någonsin vill veta hur hans metod av bilvård fortsätter…