Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Går Västtrafiks kontrollanter över gränsen?  (läst 1187 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Går Västtrafiks kontrollanter över gränsen?
« skrivet: april 22, 2012, 12:19:28 »
http://www.garaget.org/video/120607

Artikeln från Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14709399.ab
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: april 22, 2012, 12:24:09 »
Enligt filmen de kontrollanter hoppa på henne som schakaler, det har inte rätt att röra henne, bara se till att hon har betalt biljett. Om det förekommer större konflikt, kontrollanter ska ringa till polisen, det är deras uppgift. Finns vittnes som säger att hon hade redan betalt innan stigning av schakaler. Betalning system är ett jädra s--t som ofta inte fungerar!! Hoppas att hon stämmer dessa 4 schakaler som var blodtörstiga som tror att de kan göra vad och hur som helst. De inte har psykologiska utbildningar och inte kan adaperar sig i svårare situationer eller. Hoppas att dessa schakaler åker dit.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #2 skrivet: april 22, 2012, 15:27:32 »
Det är helt enkelt för j-ligt att de beter sig så mot passagerare som redan har betalat. Kvinnan säger ett flertal ggr att hon redan har betalat men kontrollanterna verkar inte lyssna och håller fast henne. De får enligt lagen inte röra, bara att se till att man har betalat.

Hoppas att de blir av med jobbet.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #3 skrivet: april 30, 2012, 02:11:46 »
Update: Såg inslaget på svt för en stund sen där VD:n för Västtrafik, han ber om ursäkt för kontrollanternas uppträdande. Kontrollanterna har ju fått ledigt resten av veckan från händelsen. Dessutom skulle det ske förändringar och annat under hösten 2012 enligt VD:n. Vi får se hur det går.
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Reklampartners