Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Varför välja Iphone?  (läst 1928 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
Varför välja Iphone?
« skrivet: april 07, 2012, 23:38:22 »
Sitter för närvarande fast i android-träsket så jag är intresserad vilka ev. anledningar det finns för att "byta sida".

Har hört skräckscenarion om att man är "låst" dvs individens egna valmöjligheter är små och att det knappt går att lägga in bilder direkt till datorn utan att använda sig av molnet t ex. Finns det någon substans i detta?

Vet att det finns vissa som fortfarande anser att det är status med en Iphone, så är naturligtvis inte fallet. Det jag har fastnat för är själva känslan i produkten (materialval osv), där är den tämligen oslagbar. Även om det kan vara en nackdel då jag hört att den är väldigt skör iom sitt glashölje.

Mvh:
Thomas

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Varför välja Iphone?
« Svar #1 skrivet: april 08, 2012, 01:33:59 »
Det är helt fritt att välja om man vill synka sin telefon med "molnet" eller med sin dator. Väljer man det sistnämda hamnar alla biler tagna med telefonen/läsplattan eller vad det nu må vara för ipryl i programmet iPhotos bibliotek om du kör mac eller om man kör Windows så om jag förstått rätt så importerar man bilderna precis som du gör med vilken kamera som helst.

Vilken telefon som är bäst kan jag inte uttala mig om då jag aldrig använt en Android telefon.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #2 skrivet: april 08, 2012, 02:17:45 »
Se där, då finns det ingen anledning att måla fan på väggen. 

De flesta som äger en Iphone verkar vara väldigt nöjda med dem, man undrar ju om man kanske går miste om något.  ;) 

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
Varför välja Iphone?
« Svar #3 skrivet: april 08, 2012, 09:47:16 »
Just nu har jag en Sonny Ericsson med 12.1 megapixel kamera och är mycket nöjd med dem. Ända problem är att det inte ingår Internet fri surf och så fort jag vill surfa kosta då skjortan.
Eftersom jag har haft den i snart 2 år (juni) kommer jag att byta mot en Iphone 4s med samma leverantör Telenor som jag har haft i alla tider när det redan började med Vodafone. 
Min fru har en Iphone 4 som fungerar också mycket bra och det finns inget problem för att ladda ner bilder från Iphone till bilder bibliotek i datorn., själva Iphone 4s är mer som en dator där dom la in telefon system skulle jag tro.
Hörde att Iphone s4 är bättre med bilder, högre med 8 megapixlar
Hittade en sida där man kan läsa allt om Iphone 4s så att man får lite mer kött på ben, finns också rapporterade missbildningar längt ner på sida.
http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_4S
Lycka till med ditt val.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #4 skrivet: april 08, 2012, 11:30:16 »
Tack för er input.

Alain: Vet du att tre och tele2 har riktigt bra erbjudande just nu (tidsbegränsat), så det är absolut läge att ta del av något av dessa om man ändå ska byta. Och om man tror sig bli nöjd med dessa operatörer förstås.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
Varför välja Iphone?
« Svar #5 skrivet: april 08, 2012, 12:14:46 »
Jag är knappast någon expert men som jag förstått det är Apples produkter mycket mer stabila och problemfria, men att man kanske blir mer låst och styrd till produkterna. Vissa är supernöjda, andra tycker Apple är en sekt...  ???
Android 4.0 är släppt och bl.a. Samsung Galaxy S2 går att uppgradera (vilket min fru gjort). Hur denna sedan fungera får framtiden utvisa. En snabb googling pekar redan på vissa problem, som att Spotify kraschar på Sony och kräver mer datakapacitet. Just dessa inkörningsproblem känns så typiskt för icke Apple-produkter.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #6 skrivet: april 08, 2012, 13:24:20 »
Jo! jag är medveten om tele2 och Tre erbjudande, vi förste köpte en Iphone3 hos Tre till min fru med Tre abonnemang och när vi kom hem, fanns ingen tekning alls, det är en av största problem med Tre, vi blev tvungen att lämna tillbaka den Iphone.
Vi gick till Telenor och köpte en Iphone4 som fungerar hur bra som helst.
Får se vad Telenor kommer att har för erbjudande till juni då jag ska byta min Sonny Ericsson. 8)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
Varför välja Iphone?
« Svar #7 skrivet: april 08, 2012, 13:49:05 »
Jag är inne på min fjärde iPhone, har hunnit med 1 st 3G och 2 st 3Gs och nu en 4s. Helnöjd med telefonerna men sedan företaget gick från Telia till Tele2 har det varit mycket problem med täckning, Tele2 är helt värdelöst på den biten. Åtminstone här nere, fungerar kanske bättre på andra ställen i Sverige.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
Varför välja Iphone?
« Svar #8 skrivet: april 08, 2012, 13:53:42 »
Tele2 är väl f.d. Comviqs när och det har väl alltid haft sämst täckning, åtminstone utanför tätort? Jag har Telenor, fungerar vettigt även på landet där jag bor, även om jag märker en klar försämring när 3G drog igång. Med gamla GSM och gammal hederlig mobil hade jag t.o.m. täckning efter stormen Gudrun även om närmaste mast låg nere! Jag kan inte heller använda mobilen i källaren som förr i tiden.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #9 skrivet: april 08, 2012, 14:03:39 »
Jag vet att den Sony Ericsson (Satio) jag har fungerar i källare, testade flera gånger.
Kanske bra att har 2st mobil, en gammal GSM och en Iphone 4s ifall att...  ;)

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #10 skrivet: april 08, 2012, 20:17:34 »
Tre har till skillnad mot övriga operatörer inte något gsm-nät att falla tillbaka på när 3G-nätet inte är tillgängligt.

Presterar bra här när det kommer till mobilt bredband dock:
http://www.mobil.se/nyheter/tre-och-telia-vinnare-i-tackningstestet-1.491367.html

Gick precis över till Halebop (Telia) från Tele2 själv.

Mvh:
Thomas

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #11 skrivet: maj 25, 2012, 10:33:42 »
Nu är det snart juli och då mitt abonnemang ta slut efter 2 år.
Kommer att köpa Iphone 4s med Telenor som bjuder på gratis abonnemang under 6 månader pga att jag är kund hos dom sen det började med Europolitan --> Vodafone --> Telenor plus allt nuvarande erbjudande.  8)
6 månader är alltid sparade pengar och jag är nöjd med Telenor därmed inge anledning att ändra mig. ;)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Varför välja Iphone?
« Svar #12 skrivet: juni 08, 2012, 08:26:09 »

Nu har jag skaffat mig en Iphone 4s 16GB och är mycket nöjd med den, kan fri surfa utan kostnad.  8)
Rätt många möjligheter som jag inte hade på min Sonny Eriksson som var ändå bra.

Nu kan jag se folk som jag prata med med Skype eller ringa gratis från Iphone till Iphone med Vibber, bra kamera 8 MP, 3264x2448 pixlar
Bra avtal med leverantör, betala 299:- i månaden med 149:- att ringa för i 2 år, spara ca 230-300:- varje månad.

Allt som man behöver veta.
http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4s-4212.php

Reklampartners